Proč Aralské jezero vysychá? Jak jsou ovlivněny životy místních obyvatel? Lze tuto katastrofu zastavit? Nebo zmizí jezero z mapy Asie? Na tyto a jiné otázky naleznou žáci odpověď v hodinách popsaných v následujícím příspěvku.
Další z řady článků věnovaný srovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech. Tento je věnován jedné ze severoamerických zemí a jejímu pojetí vzdělávání – Kanadě. Inspirací může být i způsob jak se vyrovnává kanadské kurikulum se spojením nesourodých kurikul jednotlivých provincií.
Výuková hodina s cílem získání geometricky správné představy zdánlivého pohybu Slunce po obloze vůči světovým stranám v různých zeměpisných šířkách a jeho důsledků pro osvětlení krajiny a budov a propojení s poznatky o oběhu Země kolem Slunce.
Studie se zabývá základními metodologickými problémy hodnocení kvantitativních makroekonomických ukazatelů zachycujících výkonnost jednotlivých národních ekonomik, ale i regionů a ekonomických bloků. Zvláštní pozornost je věnována hrubému domácímu produktu, možnostem a mezím jeho hodnocení.
Mineralogická a petrologická mapa ČR je učební pomůcka, kterou si žáci sami vyrobí a která jim zároveň umožní utřídit si informace o základních vlastnostech, využití a nalezištích významných šperkařských nerostů, technických rud a hornin na území ČR.
Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o délce dne v období kolem zimního slunovratu.
Na příkladu Asie provedený základní přehled 6 největších náboženství světa. Přibližuje různorodost směrů lidské religiozity a umožňuje jejich porovnání z několika hledisek.
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Námět na spolupráci mezi „informatikou“, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o délce dne v období kolem zimního slunovratu.