Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie. V prvním příspěvků je popsán evropský integrační proces do roku 1955.
Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie.
V druhém příspěvku je popsán evropský integrační proces do roku 1992.
Během švédského předsednictví Evropské unie proběhla ve dnech 28. – 29. září 2009 mezinárodní konference o vzdělávání pro udržitelný rozvoj Lund Calling 2009. Cílem konference bylo diskutovat o rozsahu a obsahu klíčových kompetencí, které určí směr vzdělávací politiky EU. Vzdělávání pro udržitelný rozvoj má v této diskuzi své nezastupitelné místo.
Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie.
Ve třetím příspěvku je popsán evropský integrační proces do roku 2013.
Co přineslo sjednocení Evropy každému z nás? Vnímají naši žáci svobodu pohybu lidí, zboží, služeb a kapitálu jako významnou hodnotu, nebo jim to připadá samozřejmé? Mají představu o tom, co to byl devizový příslib a výjezdní doložka?
V aktivitě se žáci připraví na setkání delegací z různých historických dob. Delegace jsou vytvořené kolem osob, které se k otázce sjednocování Evropy v minulosti vyjadřovali. Prostřednictvím vlastního prožitku a aktivního učení se žáci seznamují s myšlenkami, ze kterých postupně vyrůstala evropská integrace.