Na základě Kodaňského procesu zahájila Evropská komise v roce 2010 realizaci desetiletého plánu, jehož úkolem je přimět více lidí ke vstupu do odborného vzdělávání a přípravy (OVP) a dále zvyšovat jeho úroveň. Šetření Eurobarometru v této souvislosti zkoumalo, jak je odborné vzdělávání atraktivní v současnosti.
Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie.
Ve třetím příspěvku je popsán evropský integrační proces do roku 2013.
Během švédského předsednictví Evropské unie proběhla ve dnech 28. – 29. září 2009 mezinárodní konference o vzdělávání pro udržitelný rozvoj Lund Calling 2009. Cílem konference bylo diskutovat o rozsahu a obsahu klíčových kompetencí, které určí směr vzdělávací politiky EU. Vzdělávání pro udržitelný rozvoj má v této diskuzi své nezastupitelné místo.
Článek představuje učitelům zeměpisu projekt Akademie geoinformačních dovedností podporovaný z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na aplikace tematiky geoinformačních, kosmických a navigačních technologií. Vybraný projekt může být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce zeměpisu (geografie) na základních a středních školách v České republice.
Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie. V prvním příspěvků je popsán evropský integrační proces do roku 1955.
Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie.
V druhém příspěvku je popsán evropský integrační proces do roku 1992.