Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "EU"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "EU"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Třída budoucnosti jako koncept práce s prostorem ve třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek vysvětluje souvislosti inovace školního prostředí nejen z pohledu prostorového uspořádání třídy. Věnuje pozornost též pedagogickým souvislostem.
Autor Ondřej Neumajer

Výuka cizích jazyků v České republice a v EU

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek seznamuje s novými trendy ve výuce cizích jazyků v České republice a srovnává je se situací, která je v ostatních zemích EU. Článek se mimo jiné zabývá věkem, ve kterém je nejlépe začít s výukou cizího jazyka. A také popisuje legislativní ukotvení výuky cizích jazyků v ČR.
Autor Lucie Zormanová

EU podporuje stáže v odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Studijní nebo pracovní zkušenost ze zahraničí se ukazuje jako výrazné plus při hledání práce. Zaměstnavatelé oceňují jazykové i odborné dovednosti uchazeče, stejně jako jeho samostatnost a určitý nadhled. Studenti vysokých a vyšších odborných škol absolvují již 25 let zahraniční stáže v rámci programu Erasmus. Do zahraničí však mohou na stáž vycestovat i studenti a absolventi středních odborných škol a učilišť. Ke zvýšení kvality i počtu stáží přispívá ECVET - Evropský systém kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu.
Autor Lenka Chvátalová

Splněné sny generací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V aktivitě se žáci připraví na setkání delegací z různých historických dob. Delegace jsou vytvořené kolem osob, které se k otázce sjednocování Evropy v minulosti vyjadřovali. Prostřednictvím vlastního prožitku a aktivního učení se žáci seznamují s myšlenkami, ze kterých postupně vyrůstala evropská integrace.
Autor Karel Tomek

Státní a evropské symboly – pod společnou vlajkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lidé milují symboly, znají ale skutečně jejich původ a význam? U našich státních symbolů nejspíš ano, u ostatních evropských států to bude jistě horší. Odhalujme společně jejich tajemství.
Autor Jan Boněk

Vzdělávání v Informační společnosti - Bangemannův projev na semináři Evropského parlamentu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výtah z přednášky Dr. Martina Bangemanna, člena Evropské komise, přednesené 22. 4. 1997 v Evropském parlamentu v Bruselu na semináři ICL nazvaném: "Podpora evropských kulturních hodnot v informační společnosti."
Autor Ivo Zajíc

Eminent a eLearning Awards 2010

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výroční konferenci EUN Eminent obsahující zajímavé novinky ze světa vzdělávacích technologií a přehled vítězů soutěže eLearning Awards 2010.
Autor Bořivoj Brdička

Ceny eTwinning 08

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Vyhodnocení výsledků mezinárodní soutěže eTwinning za rok 2007.
Autor Bořivoj Brdička

Byla účast ČR v projektu Calibrate úspěšná?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Závěrečné zhodnocení naší účasti v evropském projektu Calibrate s přehledem výstupů.
Autor Bořivoj Brdička

Škola jako místo pro práci

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o mé účasti na akci EUN doprovázející publikování výzkumné zprávy o zavádění na tvorbu orientovaných flexibilních prostor do evropských škol. Jedná se o výstup aktivit specializovaného pracoviště EUN – Future Classroom Lab.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 13