Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu
| Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
24. 09. 2018 |
10300 |
Strategický plán rozvoje sociálně-mediální gramotnosti podle EUN
| Zpráva o projektu a kurzu EUN Academy Social Media Literacy for Change, která naznačuje, kudy vede cesta k nastavení správné politiky školy k digitálním zařízením, primárně k vlastním mobilům žáků. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 09. 2019 |
2059 |
Chyby při využívání technologií ve výuce
| Článek popisuje několik nejdůležitějších chyb, kterých se učitelé dopouštějí při integraci technologií ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ludmila Kovaříková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
10. 10. 2019 |
3066 |
Šestá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti a informatického myšlení
| Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) uspořádal 14. listopadu 2019 šestou minikonferenci odborného panelu pro rozvíjení digitální gramotnosti a informatického myšlení. Minikonference proběhla na Obchodní akademii v Praze-Holešovicích. Setkání se zúčastnili členové týmu projektu PPUČ, učitelé ze škol a akademičtí pracovníci z vysokých škol.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Ing. Eva Fanfulová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 12. 2019 |
2597 |
Workshop – Jak pracovat s rámcem digitálních kompetencí učitele
| Příspěvek popisuje workshop, prostřednictvím kterého jsou účastníci z řad pedagogických pracovníků seznámeni metodami kritického myšlení s rámcem digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu na té úrovni, že budou schopni začít přemýšlet o svých digitálních kompetencích a plánovat jejich další rozvoj.  | Ondřej Neumajer |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
07. 01. 2020 |
2303 |
Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika
| Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí této důležité pozice na škole, jejímž cílem je podpora učitelů ve smysluplné integraci digitálních technologií do života celé školy.
Poznámka: Práce byla původně publikována jako – NEUMAJER, O. Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika. Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, 2020, roč. 17, č. 12, s. 6–8. ISSN 1214-8679. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 12. 2020 |
989 |