Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy vypukla španělská chřipka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Španělská chřipka zabila v letech 1918 a 1919 podle odhadů 20–100 milionů lidí. V poslední době se historici kloní spíš k té vyšší hranici, což by znamenalo, že tato epidemie byla nejsmrtelnější událostí v dějinách lidstva. Překonala by druhou světovou válku (60 milionů obětí), čínskou vládu Mao Ce-tunga (50 milionů), expanzi Mongolské říše ve 13.–14. století (30 milionů), občanskou válku v jižní Číně, tzv. Povstání tchaj-pingů (20 milionů) i právě končící první světovou válku (15 milionů).
Autor Tereza Vodičková

Metodická inspirace: aktérský pohled ve výuce dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text na několika názorných příkladech dokládá využití „aktérského pohledu“ ve výuce dějepisu. Aktérským pohledem je skutečnost, kdy se žák seznamuje s minulostí prostřednictvím autentického školního historického pramene. Ten umožní pochopit proběhlé události z vícero možných úhlů pohledu. Vždy však s využitím pohledu někoho, kdo byl proběhlým událostem nablízku.
Autor Mgr. Milan Hes Ph.D.

Vybrané osobnosti Brna – příspěvky k regionálním dějinám

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Pro splnění úkolů stanovených vlastním ŠVP v rámci projektu Pilot S slouží příklad dobré praxe jako ukázka využití metody projektové výuky v dějepisu, při níž si žáci nejen rozšíří znalosti a získají nové dovednosti, rozvíjejí řadu klíčových kompetencí, ale měla by je vést i k prohloubení zájmu o město, kde studují, žijí, které mnozí teprve poznávají a vytvářejí si k němu vztah. Je zdůrazněn význam přípravné fáze a dobré organizace, na níž se vedle učitelů podílejí sami žáci, je popsán mechanismus realizace, uvedena jsou některá úskalí.
Autor Milena Kirschová
Celkem: 83