Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vybrané osobnosti Brna – příspěvky k regionálním dějinám

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Pro splnění úkolů stanovených vlastním ŠVP v rámci projektu Pilot S slouží příklad dobré praxe jako ukázka využití metody projektové výuky v dějepisu, při níž si žáci nejen rozšíří znalosti a získají nové dovednosti, rozvíjejí řadu klíčových kompetencí, ale měla by je vést i k prohloubení zájmu o město, kde studují, žijí, které mnozí teprve poznávají a vytvářejí si k němu vztah. Je zdůrazněn význam přípravné fáze a dobré organizace, na níž se vedle učitelů podílejí sami žáci, je popsán mechanismus realizace, uvedena jsou některá úskalí.
Autor Milena Kirschová

Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.
Autor Dagmar Hudecová

Virtuální hospitace – Dějepis: Počátky 2. světové války v Evropě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci se seznámí s problematikou historických událostí na počátku 2. světové války (pakt SSSR–Německo, napadení Polska – včetně události v Katyni, připojení Pobaltí k SSSR, zimní válka).
Autor Václav Chochol

Dotazníkové šetření k výuce Dějepisu a Občanské výchovy (Výchovy k občanství)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
VÚP Praha v současné době organizuje dotazníkové šetření zaměřené na zmapování metodických materiálů (kromě učebnic), které ve výuce Dějepisu a Občanské výchovy (Výchovy k občanství) využívají učitelé základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Více informací o probíhajícím dotazníkovém šetření zájemce najde v přiložené elektronické verzi dotazníku.
Autor Aleš Franc

Desatero inspirativních metodických materiálů pro výuku dějepisu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o deseti anotovaných metodických materiálech pro výuku dějepisu na základní škole a v odpovídajících ročnících nižšího stupně víceletého gymnázia.
Autor Aleš Franc

Analýza dotazníkového šetření k metodickým materiálům ze společenskovědní oblasti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
věda a výzkum
Příspěvek se zabývá analýzou dotazníkového šetření realizovaného ve VÚP v létě 2010 s cílem zjistit, jaké materiály pedagogové používají pro výuku dějepisu a výchovy k občanství na základních školách a v odpovídajících ročnících nižšího stupně víceletých gymnázií.
Autor Aleš Franc

Využití regionálních témat ve výuce dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Spolu s důrazem na dějiny každodennosti se v poslední době stále více hovoří i o významu regionálních dějin při výuce dějepisu. Ty by měly tvořit nenahraditelnou složku vyučování, která žákům umožní do látky lépe proniknout a snáze ji pochopit. Jaký je tedy význam regionálních dějin a jak je využít v jednotlivých fázích vyučovacího procesu?
Autor Monika Černá

Opakování pojmů z období feudalismu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje jednu vyučovací hodinu s různými způsoby opakování obecných znaků feudalismu, které byly probrány v předchozích hodinách. Cílem je naučit žáky pracovat ve skupině, vnímat pojmosloví dějepisu, definovat jevy a umět obhájit svou práci před ostatními.
Autor Ivana Syrovátková

Přehledová studie o výuce dějepisu ve vybraných evropských zemích s akcentem na výuku dějin 20. století (na úrovni povinného vzdělávání)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o srovnávací analýze, která se zabývala problematikou výuky dějepisu v povinném vzdělávání ve vybraných zemích s akcentem na problematiku výuky dějin 20. století.
Autor RNDr. Jan Maršák, CSc.

Bezbolestné opakování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita pro opakování učiva předchozího ročníku na začátku školního roku. Není třeba, aby se na ni žáci intenzivně připravovali, nejsou stresováni známkováním a přitom se toho dá za 1 hodinu dost připomenout a dovést žáky k myšlenkové aktivitě.
Autor Lukáš Tvrďoch
Celkem: 83