Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kresby terezínských dětí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita pomáhá pochopit, z jaké potřeby a v jakých podmínkách vznikaly kresby terezínských dětí a co svým autorům přinášely. Žáci se zamýšlejí nad životem dětí v Terezíně a srovnávají jej s vlastními prožitky a zkušenostmi.
Autor Miroslava Ludvíková

Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.
Autor Dagmar Hudecová

Přehledová studie o výuce dějepisu ve vybraných evropských zemích s akcentem na výuku dějin 20. století (na úrovni povinného vzdělávání)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o srovnávací analýze, která se zabývala problematikou výuky dějepisu v povinném vzdělávání ve vybraných zemích s akcentem na problematiku výuky dějin 20. století.
Autor RNDr. Jan Maršák, CSc.

Americký výukový portál DocsTeach

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Američtí učitelé dějepisu mají k dispozici širokou databázi dokumentů pro tvorbu vlastních výukových materiálů. Pokud realizujete ve výuce výstupy k americkým dějinám, využijte ji a ušijte si interaktivní výukový materiál na míru.
Autor Jakub Horálek

Příběh o „podivném století“

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvod k praktickému námětu projektového vyučování do hodin dějepisu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Inspirace pro výuku dějepisu se zaměřením na novodobé národní dějiny ve vybraných projektech s podporou ESF v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje učitelům dějepisu celkem 15 vybraných projektů v České republice podporovaných z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na výuku novodobých národních dějin. Vybrané projekty mohou být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce dějepisu na základních a středních školách v České republice.
Autor Josef Herink

Inspirace z oborových didaktik II.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.
Autor kolektiv autorů

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy začala bitva u Verdunu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita Bitva u Verdunu slouží k upevnění znalostí žáků o období první světové války, konkrétně západní fronty. Prostřednictvím aktivity si žáci uvědomí význam bitvy u Verdunu jako jedné z nejdelší a nejkrvavější bitvy počátku 20. století. Při aktivitě zdokonalují svou schopnost práce s textem – vyhledávání a třídění informací. Při následných diskusích formulují své postoje, zlepšují kvalitu argumentace pro svoje názory. Práce s fotografií rozvíjí jejich tvůrčí myšlení. Součástí aktivity je také cvičení matematické gramotnosti.
Autor Jana Třetinová

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy byl popraven Ludvík XVI.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s příčinami, průběhem a důsledky Velké francouzské revoluce. Jsou jim představeny hlavní postavy revoluce. Diskutují o lidských a občanských právech. Aktivita slouží k upevnění pravidel diskuse a k rozvoji metody brainstormingu.
Autor Mgr. Jana Třetinová

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Dějepis

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání pro vzdělávací obor Dějepis poskytují několik zásadních podnětů pro praktickou výuku. Především je to nastavení tří kvalitativních úrovní obtížnosti ilustrativních úloh v gradaci minimální, optimální a excelentní úrovně, které se vztahují ke konkrétním očekávaným výstupům. Takto vzniklá „banka“ vybraných stupňovaných ilustrativních úloh může napomoci učitelům dějepisu s vlastní identifikací vzdělávacího obsahu konkrétního vybraného očekávaného výstupu. S jejím přispěním lze ukázat možnosti výuky s ohledem na konkrétní skupiny žáků s odlišnou kvalitativní úrovní myšlení a činností. Každá úloha je doplněna o metodický komentář, usnadňující použití dané úlohy ve výuce. Uvádějí se vhodné a doporučené metody, formy a postupy učitele pro vyučovací praxi. Smyslem materiálu je poskytnout učitelům metodický materiál s alternativními možnostmi zjišťování dosažení výukových cílů.
Autor RNDr. Josef Herink
Celkem: 83