Aktivita pomáhá definovat, objasnit a představit si role oběti, násilníka a nezúčastněného diváka a pomáhá nám pochopit, že čas od času každý z nás vystupuje ve všech těchto rolích.
Pomocí příspěvku můžeme žákům přiblížit české země od pravěku až do dob nedávných, objasnit život v jednotlivých obdobích dějin naší země. Jedná se o motivační hru sloužící především ke zpestření výuky a vytvoření určitého vztahu k naší historii.
Práce s dokumentem, který znamenal počátek Československa, vede žáky k vyhledávání informací v textu i k orientaci v širších souvislostech, učí je vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Žáci se zrakovým postižením se prostřednictvím projektu seznamují se dřevem a jeho významem. V příloze článku najdou učitelé praktické ukázky pracovních listů.
Kekulé již svým jménem vzbuzuje zájem žáků o často nezáživně prezentovanou část chemie aromatických uhlovodíků Co teprve, když se o tohoto vychvalovaného i zatracovaného chemika začneme zajímat hlouběji. Příspěvek může být námětem na projekt, na jehož konci je vypracování posteru představující tuto rozporuplnou osobnost spolužákům a učitelům.
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.
Přeneseme se do antického světa olympijských her. Přečteme si zajímavý příběh dávného olympijského běžce a dotvoříme jeho závěr. Stranou nezůstanou ani některé informace o průběhu olympijských her ve starověkém Řecku.