Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Dějepis"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Celkové zkušenosti z výuky alternativního dějepisu v roce 2014

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o zkušenostech s alternativní výukou dějepisu na Gymnáziu Hladnov, Ostrava.
Autor Martin Vonášek

Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.
Autor Dagmar Hudecová

Návrh alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia (didaktická inovace dějepisného kurikula)

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek, předkládaný k širší odborné diskusi, představuje inovovanou verzi vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia, který svým charakterem naplňuje jeden ze základních požadavků na aktuálně prosazované trendy ve výuce dějepisu. A tím je důraz na vzdělávání žáků v problematice moderních a zejména soudobých dějin. V případě kladného ohlasu odborné veřejnosti a následného schválení MŠMT může dojít k adekvátní úpravě platného RVP G.
Autor Dagmar Hudecová

Google Earth (nejen) ve výuce zeměpisu a dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Google Earth není jen lepším glóbusem, který umožní propojit ICT a zeměpis, ale nabízí toho mnohem více – od možnosti procházek antickým Římem až po sledování aktuálních klimatických jevů. Může tak být velice zdatným pomocníkem nejen při výuce zeměpisu či dějepisu, ale také dalších předmětů, jakými jsou sociální vědy, ekologie a mnohé další.
Autor Jana Vaňková

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: již hotové projekty

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V tomto díle našeho miniseriálu se podíváme na již hotové projekty či databáze obsahující příběhy z dvacátého století, které je možné použít pro vlastní vědeckou práci pedagoga či žáků, stejně jako pro obohacení výuky samotné.
Autor Mgr. Michal Černý

Metodická inspirace: aktérský pohled ve výuce dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text na několika názorných příkladech dokládá využití „aktérského pohledu“ ve výuce dějepisu. Aktérským pohledem je skutečnost, kdy se žák seznamuje s minulostí prostřednictvím autentického školního historického pramene. Ten umožní pochopit proběhlé události z vícero možných úhlů pohledu. Vždy však s využitím pohledu někoho, kdo byl proběhlým událostem nablízku.
Autor Mgr. Milan Hes Ph.D.

Pojetí oboru Dějepis v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojetí dějepisu v RVP ZV a obecná doporučení k jednotlivým tematickým částem.
Autor Dagmar Hudecová

Jak učit

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje začlenění českého jazyka a rozvoje komunikace vůbec do ostatních vyučovacích předmětů.
Autor Hana Košťálová

Dovedeme v dějepise číst s porozuměním?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek poskytuje zajímavé možnosti, jak obohatit výuku dějepisu, a to činnostmi spojenými se čtením, které aktivně zapojí do výuky i samotné žáky.
Autor František Prokop

Pod Bílou horou

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je zaměřený na popis možností rozvíjení čtenářských dovedností v rámci vyučovacího předmětu Dějepis. Z námětu mohou čerpat jak učitelé na gymnáziích, tak i na 2. stupni ZŠ.
Autor Irena Věříšová
Celkem: 26