Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Příprava měďnatých solí z oxidu měďnatého
| Experiment je nejdůležitější součástí výuky chemie. Žáci mají možnost pozorovat pokus, který provádí učitel, a následně jej pak sami vyzkoušet. Na základě získaných vědomostí a dovedností výsledek pokusu vyhodnotí a učiní závěry.  | Milada Kyselovská |
|
|
| |
|
12. 04. 2007 |
19181 |
Vrtule jako námět pro praktické pracovní činnosti
| Námět je využitelný v praktických činnostech při výuce technických principů a rozeznávání různých druhů materiálů. Článek obsahuje návody na výrobu vrtule a názorné fotografie.  | Václav Tvarůžka |
|
|
| |
1 komentář |
28. 04. 2007 |
15635 |
Ekologický kurz Ekologie v regionu
| Základní náplní kurzu Ekologie v regionu jsou zejména praktické činnosti spojené s poznáváním brněnského regionu. Žáci mají možnost prakticky se seznámit s botanickými a zoologickými pozorováními, dále s chemickými rozbory vody a půdy, se sledováním terénu, prací s mapou apod.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
13682 |
Prostředí a my
| Náměty na aktivity realizované ve výuce chemie nebo výchovy ke zdraví, zaměřené na sběr a třídění odpadků a na analýzu nebezpečných látek vznikajících při výrobě těchto odpadů.  | Mgr. Markéta Přibylová |
|
|
| |
|
10. 03. 2008 |
12977 |
Přírodovědný stacionář
| Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
12901 |
Friedrich August Kekulé
| Kekulé již svým jménem vzbuzuje zájem žáků o často nezáživně prezentovanou část chemie aromatických uhlovodíků Co teprve, když se o tohoto vychvalovaného i zatracovaného chemika začneme zajímat hlouběji. Příspěvek může být námětem na projekt, na jehož konci je vypracování posteru představující tuto rozporuplnou osobnost spolužákům a učitelům.  | Milan Bárta |
|
|
| |
|
06. 03. 2007 |
12207 |
Dřevo stokrát jinak
| Žáci se zrakovým postižením se prostřednictvím projektu seznamují se dřevem a jeho významem. V příloze článku najdou učitelé praktické ukázky pracovních listů.  | Věra Reisová |
|
|
| |
|
08. 10. 2008 |
11314 |
Využití periodické soustavy prvků v hodinách matematiky, fyziky a přírodopisu
| Článek představuje zajímavou aktivitu propojující chemii s matematikou, fyzikou či přírodopisem.  | RNDr. Eva Zelendová |
|
|
| |
1 komentář |
20. 04. 2016 |
10942 |
Starám se o svoji řeku
| Žáci se během projektu seznamují s okolní flórou, faunou, ekosystémem lužního lesa a s celkovou funkcí krajiny. Poznávají složitou propojenost přírodních systémů a vnímají, že narušení jedné složky může vést ke zhroucení celého systému.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
10. 09. 2008 |
10326 |
Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny) periodické soustavy prvků
| Obsahem článku jsou pracovní listy zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou to pracovní listy zaměřené na zákonitosti vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině).  | Lucie Štefanová |
|
|
| |
|
04. 01. 2008 |
9840 |