Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Periodická tabulka jako předmět badatelsky orientovaného vyučování
| Článek informuje o výsledcích výzkumu Indiana University of Pennsylvania, jenž se zabýval ověřováním využití interaktivní webové aplikace pro badatelsky orientovanou výuku souvislostí spojených s periodickou tabulkou prvků. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dagmar Stárková |
|
|
| |
4 komentáře |
31. 01. 2013 |
5119 |
Moderní chemické editory ve výuce na základních a středních školách
| Užitečný přehled možností využití moderních chemických editorů ve výuce na základních a středních školách s důrazem na ty, které jsou volně dostupné, včetně odkazů na ně. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dagmar Stárková |
|
|
| |
2 komentáře |
15. 10. 2012 |
6372 |
EUSO 2011 v České republice
| 10. až 16. dubna se v Pardubicích a Hradci Králové uskuteční 8. ročník prestižní evropské soutěže sudentů, zaměřená na přírodovědné obory - EUSO 2011. Podrobnosti přináší následující článek.  | Ing. Jana Ševcová |
|
|
| |
|
01. 04. 2011 |
3838 |
Akce na podporu vybavení kabinetů fyziky
| Katedra didaktiky fyziky MFF UK v Praze ve spolupráci se společností Edufor s. r. o., výhradním dovozcem experimentálních a měřicích systémů Vernier do ČR, usiluje o získání grantu Nadace ČEZ na vybavení škol experimentálními pomůckami pro výuku přírodních věd. Zapojené školy v případě úspěchu získají ZDARMA experimentální vybavení a akreditované školení. Vzhledem k finančním omezením grantu se v každém kraji do projektu může zapojit jen 40 škol. Úspěch žádosti o grant není jistý, přesto bychom považovali za chybu se o něj nepokusit.  | Jakub Jermář |
|
|
| |
|
15. 09. 2010 |
4754 |
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití IKT při výuce chemie. Interaktivní výuková aplikace je využívána studenty i učiteli při přípravě vyučovacích hodin. V poslední době stále více oblíbená prezentace prostřednictvím PowerPointu, případně videoklipů, umožňuje využívat kombinaci textu a vizuálních prvků. Různé druhy obrázků a animací přispívají ke zvýšení motivace a k lepšímu pochopení prezentovaného učiva. Implementace IKT usnadňuje rozvíjení klíčových kompetencí a mezipředmětových vztahů.  | RNDr. Hana Kozáčková |
|
|
| |
|
26. 08. 2009 |
4373 |
V čem se zhoršujeme? (TIMSS 2007)
| Příspěvěk přináší výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 zaměřeného na matematiku a přrodní vědy a zamýšlí se nad jeho výsledky.  | Jana Hrubá |
|
|
| |
|
17. 01. 2009 |
4512 |
Využití ICT ve výuce chemie v základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií
| Příspěvek se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie. Článek je součástí širší diskuse o využití ICT technologií v primárním i sekundárním vzdělávání, což patří v současnosti mezi zásadní témata v oblasti vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí.  | Michaela Frýzková |
|
|
| |
|
18. 12. 2008 |
8071 |
Dřevo stokrát jinak
| Žáci se zrakovým postižením se prostřednictvím projektu seznamují se dřevem a jeho významem. V příloze článku najdou učitelé praktické ukázky pracovních listů.  | Věra Reisová |
|
|
| |
|
08. 10. 2008 |
11352 |
Přírodovědný stacionář
| Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
12930 |
Ekologický kurz Ekologie v regionu
| Základní náplní kurzu Ekologie v regionu jsou zejména praktické činnosti spojené s poznáváním brněnského regionu. Žáci mají možnost prakticky se seznámit s botanickými a zoologickými pozorováními, dále s chemickými rozbory vody a půdy, se sledováním terénu, prací s mapou apod.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
13715 |