Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kovy
| Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost představit před skupinou připravenou prezentaci na téma Kovy. Dále žáci pracují s pracovními listy a vybírají správná tvrzení na základě toho, co si z prezentace zapamatovali.  | Jiřina Kolková |
|
|
| |
|
21. 01. 2008 |
8298 |
Využití ICT ve výuce chemie v základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií
| Příspěvek se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie. Článek je součástí širší diskuse o využití ICT technologií v primárním i sekundárním vzdělávání, což patří v současnosti mezi zásadní témata v oblasti vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí.  | Michaela Frýzková |
|
|
| |
|
18. 12. 2008 |
8070 |
Síra
| Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci ve školní laboratoři, podporu nadaných dětí. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům formou mediální výchovy, která koresponduje se cvičením z fyziky a chemie. Žáci MV sbírali materiál pro články a filmy o práci v laboratoři. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, environmentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Síra byla samostatná práce žáků podle písemného návodu s minimálním vysvětlením učitele, porozumění textu a schopnost podle něj pracovat a zároveň aktivně využít vědomosti získané při výkladu v hodině; pochopit, samostatně vysvětlit a navrhnout řešení ekologického problému s kyselými dešti. Podpora nadaných dětí spočívá v řešení otázek, na které nadaní žáci odpovídají s pomocí odborného textu.  | Martina Čáslavová |
|
|
| |
|
13. 02. 2013 |
7600 |
Nejstarší fotografický papír
| Téma fotografie je možno probírat z mnoha úhlů pohledu. Článek ukazuje, jak propojit téma fotografie a problematiku fotosyntézy. Naznačuje didaktické využití známého pokusu důkazu škrobu v listu rostliny.  | Svatava Janoušková |
|
|
| |
|
29. 01. 2007 |
7582 |
AZ-kvíz aneb Znáte s-prvky?
| Aktivita AZ-kvíz s podtitulem "Znáte s-prvky" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Vodík, alkalické kovy a kovy alkalických zemin.  | Lucie Štefanová |
|
|
| |
|
12. 04. 2007 |
7547 |
Environmentální výchova do škol
| Nabídka pracovních listů, které pomohou nejen při začlenění environmentální výchovy do ŠVP.  | Sdružení TEREZA |
|
|
| |
|
22. 11. 2006 |
7411 |
Vodík
| Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, podporovaly práci v týmech.
Cílem práce Vodík byla příprava vodíku reakcí zinku s kyselinou chlorovodíkovou, provedení zkoušky na třaskavost, ověření teoreticky získaných vlastností vodíku, dodržení pravidel bezpečnosti práce, práce podle písemného návodu.
 | Martina Čáslavová |
|
|
| |
2 komentáře |
21. 02. 2013 |
7288 |
Voda 1, fyzikální vlastnosti
| Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci v žákovských týmech, podpořit nadané děti v kolektivu. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod, které podporují rozvoj čtenářské gramotnosti, kritického myšlení, environmentální výchovy a upevňování mezipředmětových vazeb.
Cílem práce Voda 1, fyzikální vlastnosti bylo vyzkoušet pozorování a odběry v terénu, plánování a spolupráci v týmu.
 | Martina Čáslavová |
|
|
| |
|
19. 02. 2013 |
7123 |
Inhibiční účinek látek obsažených v zubní pastě
| Námět na laboratorní práce, při kterých si žáci experimentálně ověří účinky zubní pasty.  | Blanka Zikánová |
|
|
| |
|
03. 01. 2008 |
6644 |
Kovy 2
| Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci v žákovských týmech, podpořit nadané děti v kolektivu. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, enviromentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Kovy 2 bylo ověření několika základních fyzikálních a chemických vlastností kovů: vodivost, vzhled, hustotu, …, posílení jemné motoriky rukou při zapojování jednoduchého elektrického obvodu, spolupráce v týmu, společné plánování postupu, hledání řešení problému.  | Martina Čáslavová |
|
|
| |
|
07. 02. 2013 |
6611 |