Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "CLIL"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "CLIL"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL - Druhá světová válka. Bitva o Británii

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita „Secret message“ představuje jednoduché zařazení CLIL do výuky dějepisu. Pro vyučujícího neznamená žádnou složitou a zvlášť náročnou přípravu. Potřebujeme krátký text v angličtině. Může nám posloužit krátká věta či souvětí k danému tématu nebo například citát historické osobnosti. Tento text rozčleníme na 6 – 8 dílčích úryvků či lépe řečeno útržků. Úkolem žáků je sestavit takovou „tajnou zprávu“ do smysluplného textu. Sestavení zprávy představuje výchozí bod aktivity CLIL. Po seznámení se s novou slovní zásobou mohou navazovat otázky a úkoly související s tématem, či společná diskuze.
Autor Radek Hanuš

CLIL v českém vzdělávacím systému

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ zprostředkovává historický pohled na cizojazyčnou výuku v České republice, která se dramaticky proměnila po listopadu 1989. Odráží počátky bilingvní výuky a využívání cizích jazyků pro CLIL v souvislosti s kurikulární reformou českého školství v letech 2005–2007. Věnuje se pregraduální přípravě učitelů na vybraných fakultách českých univerzit a dotýká se možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) zaměřených na CLIL.
Autor Jarmila Novotná

CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím cizího jazyka, který žák plně neovládá. Článek se také zaměřuje na volbu odpovídajících organizačních forem výuky.
Autor Gabriela Klečková

Letní kurzy pro výuku metodou CLIL

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Univerzita v britském Plymouthu, která se specializuje na vzdělávání učitelů, nabízí dvoutýdenní letní kurzy pro výuku metodou CLIL. Letní kurzy jsou pořádány v roce 2010 a náklady na ně mohou být pokryty v rámci programu Evropské unie Comenius. Pro více informací www.marjon.ac.uk.
Autor Kamila Sladkovská

Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií - úvodní díl seriálu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek uvádí seriál o metodice CLILu, kterým vám chceme zprostředkovat obsah právě vyšlé publikace, jejíž podtitul bude názvem našeho seriálu. Seriál Vám přinese novinky, názory, výzkumy o CLILu i řešení, jak s integrací obsahu a jazyka na základní škole nejen vhodně začít, ale i zajistit její udržitelný rozvoj. Zabývá se všemi aspekty CLIL metodiky, od vzdělávacího programu k vyučovací hodině až po role hlavních aktérů CLIL programu – žáky, učitele i rodiče. Seriál může být přínosem pro gymnázia, střední odborné školy i zařízení zabývající se pregraduálním vzděláváním a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. Tento úvodní článek seriálu obsahuje předmluvu příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií s podtitulem Implementace CLILu do české školy.
Autor Tereza Šmídová

Etické otázky ve sportu – the Summer Rio Olympics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem praktického výukového plánu je oživit si nejen jména sportovců, kteří reprezentovali ČR na letních olympijských hrách v Riu de Janeiru v r. 2016, ale také druhy sportů, které jsou jejich doživotní vášní. Věnuje se tématu sportovců-uprchlíků, zamýšlí se nad podvody ve sportu v mezinárodním měřítku, které prosákly i do nejdůležitějšího sportovního klání na světě – na olympiádu. Námět do výuky se snaží procvičit receptivní i produktivní dovednosti, využívá reálné sportovní informace zveřejněné BBC, časopisem the Guardian i olympijským výborem.
Autor Tereza Šmídová

Hodnocení a CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtrnáctá kapitola seriálu Implementace CLILu do české školy vychází z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ. Zamýšlí se nad principy v hodnocení žáků, které se aplikují v rámci CLILu. Sleduje, jak může CLIL proměnit náš pohled na hodnocení. Definuje trojí cíle v CLILu, na něž je třeba hodnocení zaměřovat.
Autor Phil Ball

CLIL - Praha - Hlavní město České republiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma hlavní město České republiky - Praha je formou metody CLIL možno zařadit jak do běžné výuky v hodinách zeměpisu pro 8. ročník (s určitými úpravami i pro nižší ročníky), tak i v rámci školního výletu či jiné akce konané v Praze.
Autor Dana Šourková

CLIL ve Španělsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.
Autor Kamila Sladkovská

CLIL - ON THE FARM

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem je dokázat identifikovat a pojmenovat různá domácí zvířata, naučit se písničku BINGO, procvičovat výslovnost, pozornost a krátkodobou paměť, porozumět instrukcím v cizím jazyce a posilovat sebedůvěru žáků.
Autor Irena Kozáková
Celkem: 72