Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jak na CLIL? Zkuste to s Labyrinthem!
| Výuka metodou CLIL se v médiích i odborných časopisech skloňuje v poslední době ve všech pádech. Jak to udělat, aby se tato metoda stala příjemným způsobem k lepšímu osvojení cizího jazyka přirozenou cestou? Čím zaujmout žáky, aby cizí jazyk začali více vnímat jako prostředek komunikace a nejen jako další předmět, který se musejí naučit? A co učitelům brání v tom, aby metodu CLIL ve výuce využívali častěji? Takové otázky si tým metodiků jazykové a vzdělávací agentury Channel Crossings kladl v průběhu přípravy a realizace projektu Škola bez hranic.  | Mgr. Hana Erlebachová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 11. 2015 |
2522 |
CLIL – komplikace, nebo příležitost?
| Výuka metodou CLIL (Content and Language Integrated Learning) neboli způsob, kdy se žáci během vyučovací hodiny učí současně obsahu daného předmětu a cizímu jazyku, je stále diskutovanějším tématem.  | Mgr. Hana Erlebachová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 01. 2017 |
2740 |
Materiály pro CLIL výuku v němčině a francouzštině na ZŠ
| Na stránkách Evropského centra pro moderní jazyky byly uveřejněny moduly určené pro CLIL výuku v různých vyučovacích předmětech v kombinaci s němčinou a francouzštinou. Materiály jsou určeny pro výuku na ZŠ a je možné je modifikovat pro další cizí jazyky.  | Mgr. Kamila Sladkovská |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
14. 03. 2012 |
2794 |
Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole
| Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V druhé části textu je konkrétní ukázka (inspirace), jak zpracovat učivo odraz světla (zrcadla) metodou CLIL.  | Zdeněk Hromádka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
07. 05. 2019 |
3321 |
Profesně orientovaná němčina ve středním odborném vzdělávání
| V čem se odlišuje cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání oproti všeobecnému střednímu vzdělávání? Jaké jsou vhodné učební materiály? Jaký je vztah odborného jazyka a základních obecných komunikačních dovedností? Ovlivňuje cílená cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání spolupráci učitelů? Existují příklady některých projektů, z jejichž výsledků by se mohly nechat školy inspirovat? Na všechny tyto otázky a mnohé další se pokusí odpovědět následující příspěvek, který především vychází z praktických zkušeností obou autorek.  | Marcela Žáková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 09. 2014 |
3726 |
Plánování CLILu
| Sedmá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ přibližuje plánování jako důležitý aspekt úspěšné integrace CLILu ve škole, při kterém je nutné počítat se všemi účastníky vzdělávacího procesu - učiteli, žáky i rodiči. Co se učitelů týká, je nutné zvážit nejen jejich jazykovou vybavenost, ale i možnosti jejich dalšího vzdělávání a týmové spolupráce. Zavedení CLILu bude na učitele klást zvýšené nároky a škola musí zvážit, jak se s touto zvýšenou zátěží vyrovnat. Velmi vhodné je do programu CLIL zapojit i ty učitele, kteří se přímo na výuce CLILu nepodílejí. Zároveň je třeba pečlivě naplánovat, jakým způsobem bude CLIL do školy začleněn, posoudit vhodnost předmětů i dostupných materiálů a zvážit způsob jejich uchovávání, distribuce apod. Neméně důležité je i posouzení vhodného stupně pro nasazení CLILu a také šíře jeho zavedení.
 | Phil Ball |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 06. 2013 |
3824 |
Inspirace z oborových didaktik II.
| Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.  | kolektiv autorů |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 11. 2014 |
4036 |
Co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy
| Článek se snaží nastínit, co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy, a upozorňuje na některé oblasti, které je potřeba před samotnou realizací CLIL promyslet.  | Pavlína Jahnová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
28. 02. 2011 |
4083 |
CLIL aneb přirozené použití cizího jazyka pro reálnou komunikaci
| Content Language Integrated Learning neboli CLIL je moderní vyučovací metoda, která se v poslední době dostává i k českým žákům. O CLILu a jeho využití ve školách jsme hovořili s Terezou Šmídovou, autorkou a editorkou příspěvků a publikací k této problematice.  | Tereza Šmídová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
4 komentáře |
11. 10. 2012 |
4861 |
Zavedení CLILu ve škole
| 6. kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zaměřuje na kritéria, která musí každá škola zvážit, pokud se rozhodne zařadit výuku CLIL do svého vzdělávacího programu. V úvodu ukážeme dva přístupy, které škola může využít při zvažování zavedení CLILu. Škola stanoví kritéria, která bude nutné naplnit, a provede audit i SWOT analýzu. Oba přístupy se vhodně doplňují. Dále se kapitola věnuje jednotlivým aspektům plánování a zavádění CLILu, které musí škola brát v úvahu, například učitelům, žákům, rodičům a vhodným materiálům pro CLIL.  | Phil Ball |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 06. 2013 |
5041 |