Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Bloomova taxonomie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Bloomova taxonomie"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hladiny myšlenkových operací podle Blooma

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na Bloomovu taxonomii a její využití v procesu učení a v úrovních myšlenkových operací.
Autor Hana Košťálová

Co má meliorace společného s modelem TPCK?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek pomocí příkladu z praxe dává do spojitosti model TPCK a melioraci, což je termín pro dovednost uchopit vhodnou množinu informací a aplikovat ji na řešení problému v různých, třeba i zcela odlišných, situacích.
Autor Andrea Patáková

O možnostech rozvíjení myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v článku hovoří o metodách kritického myšlení. Zabývá se současnou potřebou systematického rozvoje poznávacích dovedností, vysvětluje rozdíly mezi souvisejícími pojmy myšlení nižšího a vyššího řádu, předkládá zahraniční zkušenosti a hovoří také o tom, které školní programy jsou zpravidla využívány. Dále se zde dočteme, v čem tkví přínos programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (z anglického RWCT) a čeho si všímat a na co si dávat pozor při rozvíjení poznávacích dovedností u žáků.
Autor PaedDr. Zuzana Majstrová

Převrácená třída podle Dr. Lodge

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek blíže popisuje metodiku převrácené třídy a dává ji do souvislosti s Bloomovou taxonomií. To vše na základě Khan Academy, projektu FIZZ vedeného Dr. Lodgem McCammonem z North Carolina State University a aktivity kalifornského učitele Erica Marcose Mathtrain.
Autor Bořivoj Brdička

Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální gramotnost podle Futurelab

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o studii známé britské společnosti Futurelab, která se zabývá strukturou a obsahem digitální gramotnosti a doporučuje na prvním místě podporovat kritické myšlení.
Autor Dagmar Stárková

Specifika CLIL metodiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodika CLILu čerpá jak z didaktiky cizího jazyka, tak z didaktiky odborného předmětu. Desátá kapitola online příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ je právem považována za stěžejní, jelikož se zabývá specifickými didaktickými postupy při CLIL. Kromě modelů v CLILu kapitola uvádí východiska pro integrovanou výuku. Věnuje se mj. multimodalitě, učebním stylům, práci s Bloomovou taxonomií a strategiím pro rozvoj klíčových kompetencí v CLILu. Na principech a zásadách, které by učitel CLIL měl dodržovat při výuce CLILu, jsou zde ilustrovány obecné strategie a přístupy společné pro všechny vyučovací předměty.
Autor Lenka Prochazkova

Jsme díky internetu hloupější nebo chytřejší?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek navazuje na předchozí vzpomínku na 70. výročí publikování eseje „Jak máme myslet“ Vannevara Bushe a snaží se odhalit dopad, který má jeho snaha oprostit člověka od nutnosti pamatovat si vše pro naši internetovou současnost.
Autor Bořivoj Brdička

K pojetí tvořivosti ve výtvarné výchově v souvislosti s Bloomovou taxonomií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text se zabývá úvahami nad užitím Bloomovy taxonomie pro nastavení tří stupňů obtížnosti ilustrativních úloh ke standardům oborů oblasti Umění a kultura vzhledem k rozvíjení tvořivosti. V závěru nabízí obecně využitelný model pro nastavení obtížnosti pro umělecké obory.
Autor doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D.

Učitel jako kurátor digitálního obsahu

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se věnuje základnímu teoretickému uchopení pedagogických a didaktických aspektů digitálního informačního kurátorství jako jedné z podstatných forem konektivistického učení. Popisuje základní pedagogické inovace a klade do souvislosti kompetence kurátorské s informační gramotností.
Autor Michal Černý
Celkem: 12