Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivizace žáků v hodinách biologie – tematický celek Trávicí soustava
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití aktivizační metody skupinové práce v hodině biologie, při níž se žáci 4. ročníku seznamují se stavbou a funkcí jednotlivých orgánů trávicí soustavy. Učivo je součástí přírodovědného vzdělávání (biologické a ekologické vzdělávání). Při této výuce je rovněž rozvíjená čtenářská gramotnost a práce s informacemi.  | PaedDr. Alena Hlavinová |
|
|
| |
|
18. 06. 2012 |
6374 |
Arbor vitae – praktická taxonomie organismů
| Motivační didaktická hra k práci při hodinách přírodopisu na ZŠ. Kromě samotné motivace slouží k upevňování znalostí z taxonomického řazení organismů. Rovněž může posloužit k opakování probrané látky.  | Tomáš Bartáček |
|
|
| |
|
16. 09. 2008 |
6927 |
AZ-kvíz aneb Znáte karboxylové kyseliny?
| Hra AZ-kvíz s podtitulem "Znáte karboxylové kyseliny?" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu o "karboxylových kyselinách a jejich derivátech".  | Lucie Štefanová |
|
|
| |
|
07. 02. 2007 |
8915 |
Biologie a počítač
| Jako příklad dobré praxe je uvedena vlastní zkušenost se zpracováním určitého tématu v předmětu biologie. Téma zpracovávají žáci formou prezentace. V úvodu je nastíněn přístup učitele k využití prostředků informační a komunikační technologie (IKT) ve výuce, dále pak rozvržení hodinové dotace biologie ve školním vzdělávacím programu, který byl vytvořen na SPŠ chemické v Brně.  | Hana Klíčová |
|
|
| |
|
25. 08. 2009 |
3617 |
Buňka jako škola?
| Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je možné z hlediska jejich funkce přirovnat k dané buněčné organele či buněčné struktuře. Tím dochází k upevňování jejich porozumění buňce a jejím částem díky využívání vlastních zkušeností se školou. Součástí aktivity je i kreativní a názorné zpracování výsledků vlastního uvažování nad buňkou jako nad školou.  | Jakub Holec |
|
|
| |
|
15. 11. 2019 |
559 |
Digitální technologie a výuka přírodních věd – na co se zaměřuje světový výzkum
| Článek se věnuje možnostem rozvoje digitálních kompetencí žáků v rámci výuky přírodních věd. Předkládané informace jsou výsledkem analýzy odborných článků publikovaných na téma digitální kompetence v přírodovědném („science“, chemickém a biologickém) vzdělávání. Analyzované texty byly tříděny do kategorií podle svého zaměření. Jednotlivé obecné kategorie jsou autory doplněny konkrétními příklady použití technologií, které vychází z prostudovaných textů.  | Martin Rusek |
|
|
| |
|
17. 05. 2018 |
2285 |
Digitální technologie v didaktice přírodních věd
| Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné výuky a vymezuje hlavní oblasti, ve kterých současné digitální technologie nacházejí uplatnění v přírodovědném vzdělávání. Článek též obsahuje praktické příklady využití digitálních technologií v rámci přírodovědného vzdělávání na gymnáziu.  | Jakub Holec |
|
|
| |
1 komentář |
16. 11. 2015 |
4945 |
Dřevo stokrát jinak
| Žáci se zrakovým postižením se prostřednictvím projektu seznamují se dřevem a jeho významem. V příloze článku najdou učitelé praktické ukázky pracovních listů.  | Věra Reisová |
|
|
| |
|
08. 10. 2008 |
11352 |
Ekologický kurz Ekologie v regionu
| Základní náplní kurzu Ekologie v regionu jsou zejména praktické činnosti spojené s poznáváním brněnského regionu. Žáci mají možnost prakticky se seznámit s botanickými a zoologickými pozorováními, dále s chemickými rozbory vody a půdy, se sledováním terénu, prací s mapou apod.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
13715 |
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
| Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
12 komentářů |
24. 07. 2018 |
9344 |