Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet
| Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.  | Michal Černý |
|
|
| |
4 komentáře |
18. 02. 2015 |
11761 |
Jak na internet: Operační systémy
| Mozek počítače. Příhodnější přirovnání k operačnímu systému (OS) bychom asi těžko hledali. Mozek je odpovědný za všechny tělesné a duševní procesy a žádný z nich by bez něj nemohl fungovat. OS zase představuje nezbytnou softwarovou výbavu, bez níž není možné ovládat počítač. Hlavním úkolem OS tak je uživateli sloužit jako prostředník mezi hardwarem a konkrétními programy, které uživatel používá. Operační systémy jsou velmi komplexní a jejich vývoj je podstatně složitější než vývoj ostatního softwaru. Pro představu: moderní verze operačních systémů Windows nebo Mac OS se skládají z desítek milionů řádků zdrojového kódu.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
09. 02. 2015 |
3398 |
iTunes U v Česku
| Příspěvek přináší základní informace o systému podpory zavádění digitálních technologií do výuky od firmy Apple nazvaném iTunes U, který dnes funguje celosvětově jako cloudouvá aplikace a jehož prostřednictvím nabízejí zdarma kurzy i ty nejlepší vzdělávací instituce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Michal Kalimon |
|
|
| |
4 komentáře |
22. 09. 2014 |
3810 |
Volba operačního systému pro školní tablety
| Chcete pořídit do školy tablet a nevíte, jestli iPady, tablety s Androidem nebo s Windows? Je pro Vás svět tabletů zatím nepřehledný? V článku se pokusíme popsat, o čem je vhodné přemýšlet a na co si dát při výběru tabletové platformy pozor. Částečně se věnujeme i volbě konkrétního typu tabletu. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
|
|
| |
|
13. 01. 2014 |
7751 |
iOS vs Android
| Článek na základě zkušeností uživatelů srovnává vlastnosti dvou hlavních operačních systémů používaných mobilními přístroji s cílem umožnit každému zvolit pro sebe tu nejvhodnější. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Gabriela Střelcová |
|
|
| |
3 komentáře |
19. 12. 2013 |
15502 |
iPady na ZŠ Dr. Edvarda Beneše v Čakovicích
| Učitelka informatiky a studentka UK Praha PedF v jedné osobě předává své zkušenosti s implementací iPadů na základní škole. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Gabriela Střelcová |
|
|
| |
1 komentář |
06. 06. 2013 |
5649 |
Srini Swaminathan na Učitelském summitu
| Zpráva o konferenci Učitelský summit 2013 pořádané firmou Apple (tedy přesněji jejím zástupcem 24U) na ISP v Nebušicích tuto sobotu. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
8 komentářů |
22. 04. 2013 |
4743 |
Alternativní operační systémy
| Operační systémy nejsou jen Windows či Linux, ale nabídka je podstatně širší. Následující článek se snaží ukázat na některé zajímavé alternativní operační systémy, které mohou být z řady důvodů pro studenty atraktivní.  | Bc. Monika Černá |
|
|
| |
2 komentáře |
29. 11. 2012 |
8656 |
Kdy bude učení s mobilem běžné?
| Článek shrnuje aktuální informace a výsledky výzkumů z oblasti výukového využití mobilních technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Rusek |
|
|
| |
12 komentářů |
24. 05. 2012 |
5014 |
Pět vybraných osobností z historie informatiky
| Přírodní i technické vědy mají ke svým významným osobnostem zpravidla velmi zvláštní vztah – pojmenovávají po nich vzorce, vztahy či věty, rovnice a zákony, a na druhé straně o nich říkají překvapivě málo. Životy zakladatelů a budovatelů informatiky jsou přitom velmi zajímavé a jistě by neměly zůstat zcela opomenuty ve výkladu.  | Jana Vaňková |
|
|
| |
|
21. 11. 2011 |
10253 |