Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Anglie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Anglie"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

100 let od Zastavení Stroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Připomínka velmi zajímavé vize anglického spisovatele E.M. Forstera, který ve vědecko-fantastické povídce Zastavení stroje z roku 1909 neuvěřitelně přesně předpověděl současné možnosti technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Anglické předškolní vzdělávání očima učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na dvou mateřských školách. Pracovní stáž probíhala ve městě Lancaster v těchto dvou institucích: LMC Treetops Nursery a Bowerham Primary and Nursery School. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů a metodických příruček užívaných v Anglii a Velké Británii.
Autor Lucie Zormanová

Desková hra – Hospodářství Spojeného království

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Desková hra demonstrující vývoj hospodářství na Britských ostrovech v průběhu 19. a 20. století.
Autor Kateřina Rašínová

Ofqual vyhlašuje soutěž na ověřování testů umělou inteligencí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o postupu anglického úřadu garantujícího kvalitu státních zkoušek (včetně maturity), který se rozhodl zkoumat možnost nasazení umělé inteligence do hodnocení a vypisuje v té souvislosti soutěž na nejlepší řešení.
Autor Bořivoj Brdička

Open source v Anglii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek informuje o zavádění open-source softwaru do škol v Anglii a upozorňuje na souvislost s novým pojetím tamní výuky informatiky.
Autor Stanislav Havlík

Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Česká republika, Anglie, Skotsko, Irská republika, Finsko, Belgické království – Vlámská komunita, Slovenská republika.
Autor RNDr. Jan Maršák, CSc.

Problémy s elektronickým vyhodnocováním závěrečných středoškolských zkoušek v Anglii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o kauze nesprávně vyhodnocených závěrečných středoškolských zkoušek ve Velké Británii.
Autor Daniel Tocháček

Propojení klíčových kompetencí – příklady ze zahraničí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá propojením klíčových kompetencí s jednotlivými vzdělávacími obory. Situace v České republice je zde srovnána s konkrétními příklady vymezení klíčových kompetencí v kurikulárních dokumentech Finska a Anglie.
Autor Šárka Václavíková

Seminář – Britské dny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o Britských ostrovech. Počínaje přírodními podmínkami, přes hlavní historické události, které měly vliv na socioekonomický a politický vývoj dnešního Spojeného království Velké Británie a Severního Irska i samostatného Irska, až po ukázky z běžného života obyvatel těchto zemí.
Autor Kateřina Rašínová

Skutečné učňovství ve Spojeném království

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Anglický vzdělávací systém poskytuje nevhodné příležitosti k odbornému vzdělávání téměř polovině mladých lidí. V celkové populaci mají více než čtyři lidé z deseti jen nízkou úroveň kvalifikace – nižší než ISCED 3 (A-level standard), která má na trhu práce malou hodnotu.
Autor Anna Konopásková
Celkem: 14