Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100 let od Zastavení Stroje
| Připomínka velmi zajímavé vize anglického spisovatele E.M. Forstera, který ve vědecko-fantastické povídce Zastavení stroje z roku 1909 neuvěřitelně přesně předpověděl současné možnosti technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
09. 03. 2009 |
3114 |
Anglické předškolní vzdělávání očima učitelky
| Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na dvou mateřských školách. Pracovní stáž probíhala ve městě Lancaster v těchto dvou institucích: LMC Treetops Nursery a Bowerham Primary and Nursery School. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů a metodických příruček užívaných v Anglii a Velké Británii.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
14. 12. 2015 |
5449 |
Desková hra – Hospodářství Spojeného království
| Desková hra demonstrující vývoj hospodářství na Britských ostrovech v průběhu 19. a 20. století.  | Kateřina Rašínová |
|
|
| |
|
10. 10. 2008 |
7169 |
Open source v Anglii
| Článek informuje o zavádění open-source softwaru do škol v Anglii a upozorňuje na souvislost s novým pojetím tamní výuky informatiky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Stanislav Havlík |
|
|
| |
2 komentáře |
15. 10. 2015 |
4045 |
Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 1. část
| První část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Česká republika, Anglie, Skotsko, Irská republika, Finsko, Belgické království – Vlámská komunita, Slovenská republika.  | RNDr. Jan Maršák, CSc. |
|
|
| |
|
03. 03. 2011 |
8610 |
Problémy s elektronickým vyhodnocováním závěrečných středoškolských zkoušek v Anglii
| Informace o kauze nesprávně vyhodnocených závěrečných středoškolských zkoušek ve Velké Británii. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Daniel Tocháček |
|
|
| |
|
25. 10. 2007 |
1427 |
Propojení klíčových kompetencí – příklady ze zahraničí
| Příspěvek se zabývá propojením klíčových kompetencí s jednotlivými vzdělávacími obory. Situace v České republice je zde srovnána s konkrétními příklady vymezení klíčových kompetencí v kurikulárních dokumentech Finska a Anglie.  | Šárka Václavíková |
|
|
| |
|
18. 01. 2010 |
5305 |
Seminář – Britské dny
| Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o Britských ostrovech. Počínaje přírodními podmínkami, přes hlavní historické události, které měly vliv na socioekonomický a politický vývoj dnešního Spojeného království Velké Británie a Severního Irska i samostatného Irska, až po ukázky z běžného života obyvatel těchto zemí.  | Kateřina Rašínová |
|
|
| |
|
10. 10. 2008 |
5851 |
Skutečné učňovství ve Spojeném království
| Anglický vzdělávací systém poskytuje nevhodné příležitosti k odbornému vzdělávání téměř polovině mladých lidí. V celkové populaci mají více než čtyři lidé z deseti jen nízkou úroveň kvalifikace – nižší než ISCED 3 (A-level standard), která má na trhu práce malou hodnotu.  | Anna Konopásková |
|
|
| |
|
29. 04. 2014 |
1439 |
V Anglii mají být tradiční střední školy nahrazeny moderními vzdělávacími středisky
|  | Daniel Tocháček |
|
|
| |
|
30. 05. 2007 |
1222 |