Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Android"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Android"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich názory na takto koncipovanou výuku.
Autor Mgr. Petr Němec

Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.
Autor Michal Černý

Jak na internet: Operační systémy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Mozek počítače. Příhodnější přirovnání k operačnímu systému (OS) bychom asi těžko hledali. Mozek je odpovědný za všechny tělesné a duševní procesy a žádný z nich by bez něj nemohl fungovat. OS zase představuje nezbytnou softwarovou výbavu, bez níž není možné ovládat počítač. Hlavním úkolem OS tak je uživateli sloužit jako prostředník mezi hardwarem a konkrétními programy, které uživatel používá. Operační systémy jsou velmi komplexní a jejich vývoj je podstatně složitější než vývoj ostatního softwaru. Pro představu: moderní verze operačních systémů Windows nebo Mac OS se skládají z desítek milionů řádků zdrojového kódu.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak se připravit na zavádění tabletů do výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje situaci zavádění výuky s tablety na ZŠ a věnuje se řešení typických problémů s tím spojených.
Autor Mgr. Radek Fiala

Poklady Národní knihovny online

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Recenze stejnojmenné aplikace Národní knihovny České republiky umožňující zobrazovat digitalizované historické dokumenty na mobilních zařízeních s výukovým kontextem.
Autor Jan Bouchner

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Autor Mgr. Petr Němec

Volba operačního systému pro školní tablety

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Chcete pořídit do školy tablet a nevíte, jestli iPady, tablety s Androidem nebo s Windows? Je pro Vás svět tabletů zatím nepřehledný? V článku se pokusíme popsat, o čem je vhodné přemýšlet a na co si dát při výběru tabletové platformy pozor. Částečně se věnujeme i volbě konkrétního typu tabletu.
Autor Ondřej Neumajer

iOS vs Android

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek na základě zkušeností uživatelů srovnává vlastnosti dvou hlavních operačních systémů používaných mobilními přístroji s cílem umožnit každému zvolit pro sebe tu nejvhodnější.
Autor Gabriela Střelcová

Paměť národa jako rozšířená realita

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis nové aplikace projektu Paměť národa sdružení Post Bellum pro mobilní zařízení, jež je velmi vhodná pro použití ve výuce.
Autor Kateřina Pelcová

Operační systém Android

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stále rozšířenějším operačním systémem na mobilních telefonech je Android, na kterého by výuka systémů neměla zapomenout. Předně proto, že je velice populární a řada žáků jej užívá nebo užívat bude, ale také proto, že je otevřený, mobilní a založený na Linuxu.
Autor Michal Černý
Celkem: 12