Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Afrika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Afrika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Afrika: šířková pásmovitost jako zrcadlová/osová souměrnost podle rovníku/osy s dopady na hydrologii řek Nil a Kongo

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Afrika je ilustrativním/příkladným geografickým obrazem, který reprezentuje základní princip geografického uspořádání klimatu – šířkovou pásmovitost zrcadlově/osově uspořádanou podle rovníku. Pokud vyjdeme z geometrického zobrazení, jde o osovou souměrnost, kde jsou zachované vzdálenosti (i úhly), a jde o druh shodnosti, která se geometricky (v ploše mapy) zobrazuje stejnou vzdáleností (i úhly) obratníků od rovníku. Cílem tohoto textu je učitelům představit zeměpisné téma v komplexní úrovni s využitím internetu (mapy, grafy, tabulky), pomoci učitelům se s těmito internetovými podklady naučit pracovat, nebo ve své výuce využívat. Téma je další vzdělávací podporou pro učitele, která navazuje na již publikované příspěvky na Metodickém portálu RVP.CZ. Téma je možné využít s elektronicky přístupnými učebnicemi zeměpisu, které česká nakladatelství školám nabízejí. Na konci článku jsou otázky, odpovědi a úkoly, které mohou učitele inspirovat v tématu podnebí a řeky. V příloze zájemci najdou animovanou prezentaci s přiřazováním konkrétních klimadiagramů ke konkrétním lokalitám na afrických vodních tocích Nil a Kongo.
Autor Jaroslav Vávra

Multikulturní výchova – Afrika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Afrika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Projekt – Letíme do Afriky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt „Letíme do Afriky“ v sobě propojuje dvě odlišná témata – je zaměřen na letadlo (dopravní prostředek) a na Afriku (zemi s odlišnou kulturou a s divokou faunou). Žáci prožívají roli posádky letadla a vydávají se na dalekou cestu z Prahy do Afriky, ovšem pouze v prostředí školní třídy. Žáci prostřednictvím zábavně-zážitkové formy propojují znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů a tak přirozenou cestou rozvíjí své klíčové kompetence.
Autor Lucie Knotová

Projekty Egypt, Afrika a Židé

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Příspěvek seznamuje se třemi projekty, které byly realizovány žáky se zrakovým postižením v ZŠ Jaroslava Ježka v Praze 1 v průběhu školního roku. Jedná se o projekty střednědobé, do jejich přípravy a realizace se zapojili žáci celé školy bez ohledu na věk a míru postižení. Projekt Židé je ukázkou možnosti realizace průřezového tématu multikulturní výchova.
Autor Monika Výmolová

Mozambik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu, Občanského a společenskovědního základu) s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS). Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivit žáci pracují s informacemi o příčinách chudoby v Africe na příkladu vybrané země. Žáci vybírají významné informace z textu a učí se učit ostatní.
Autor Ondřej Nádvorník
Celkem: 5