Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Active Citizens"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Active Citizens"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Fáze 1 – Já – identita a kultura – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem jsou skryté, následkem čehož se domněnky, které si vytváříme o druhých lidech, nemusí zakládat na pravdě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

British Council a Člověk v tísni vydaly unikátní metodickou příručku Active Citizens

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
British Council a Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni završil první tříletou fázi projektu Active Citizens, jehož hlavním cílem je posílení komunitního rozměru školy a aktivní zapojení studentů do řešení problémů v jejím okolí. Do projektu, který probíhal od ledna 2012 do prosince 2014, se zapojilo 1230 studentů a 79 vyučujících z 37 středních škol z celé České republiky, kteří realizovali 42 komunitních akcí. Projekt je součástí mezinárodního programu rozvoje komunit Active Citizens, který British Council realizuje v několika desítkách zemí světa.
Autor Radka Spiesová, Lucie Kundra

Metodika Active Citizens - úvod

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Program Active Citizens vnímáme jako příležitost dát mladým lidem i nám dospělým prostor pro vzájemné učení se a možnost stát se těmi, kteří nehledají důvody, proč něco nejde, ale nacházejí způsoby, jak své plány ve spolupráci s ostatními uskutečnit. Metodika vychází z příruček využívaných v rámci globálního programu rozvoje komunit Active Citizens, který v současné době probíhá v přibližně třiceti zemích. V Česku jsme se rozhodli metodiku upravit pro učitele a studenty středních škol. Do její tvorby se prostřednictvím ověřování, připomínkování a reflexe aktivit zapojilo na šest desítek učitelů.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Úvod do programu Active Citizens - 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým studentů se do projektu pustí. Nyní ji máte a ať už se jedná o studenty jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Není jisté, že se na ni vydají opravdu všichni, ani to, jestli někdo v průběhu „neodpadne“. Je také pravděpodobné, že energie týmu se bude v jejím průběhu měnit spolu s úspěchy a problémy, které přijdou. Jisté ale je, že ti, kteří „plavbu“ zvládnou, se budou moci společně ohlédnout za novými zkušenostmi a získají dovednosti, které jim pomohou nejen při studiu, ale i v každodenním životě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Učební proces, kterým studenti procházejí v rámci programu Active Citizens

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci projektu Active Citizens vznikla unikátní metodika programu, jejímž cílem je posílit v mladých lidech motivaci a schopnosti nezbytné pro partnerskou spolupráci uvnitř komunit. Stěžejní částí metodiky jsou její aktivity. Než vám je představíme, považujeme za důležité objasnit jednotlivé fáze učebního procesu. Tento článek se tedy věnuje způsobu dělení metodiky a logice její struktury.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Úvod do programu Active Citizens - 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým studentů se do projektu pustí. Nyní ji máte a ať už se jedná o studenty jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Druhý díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Úvod do programu Active Citizens – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým žáků se do projektu pustí. Nyní ji máte, a ať už se jedná o žáky jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Třetí díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 1 – Já – identita a kultura – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem jsou skryté, následkem čehož se domněnky, které si vytváříme o druhých lidech, nemusí zakládat na pravdě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 1 – Já – identita a kultura – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem jsou skryté, následkem čehož se domněnky, které si vytváříme o druhých lidech, nemusí zakládat na pravdě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů, a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council
Celkem: 15