Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ADHD"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ADHD"


Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dítě s ADHD v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nejen v naší populaci se stále častěji setkáváme s diagnostikou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – porucha pozornosti s hyperaktivitou) u dětí. Tyto děti mají největší problém s tím, aby udržely pozornost, trpí nadměrnou aktivitou, impulzivitou, neutlumenými projevy chování a chabou seberegulací vlastních reakcí na nejrůznější podněty, často bývají nepochopené svým okolím. U těchto dětí velmi záleží na vhodném působení všech činitelů, které se vyskytují v jejich okolí. Nezbytná a velmi důležitá je všestranná péče o tyto děti, dostatek tolerance, citlivého přístupu a správné pedagogické působení jsou vždy namístě.
Autor Lenka Minaříková

Inspirace pro práci s dětmi s ADHD v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seznamuje s obtížemi dětí s ADHD, příčinami ADHD a dále popisuje obecná doporučení pro práci učitele s dětmi s ADHD. Poukazuje na důležitost řádu, rytmicity, pravidel a rituálu, udržování očního kontaktu a jemného tělesného kontaktu.
Autor Lucie Zormanová

Pozorování dětí při spontánní hře

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co jsme zjistili při pozorování dětí a jak budeme dále postupovat při naší práci.
Autor Iva Burešová

Problémy v chování – porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), opoziční vzdorovité chování

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje problémům v chování obecně, poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) a opozičnímu vzdorovitému chování.
Autor Pavlína Hublová

Jak vzdělávat síťovou generaci?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled doporučení doporučení experta kalifornské firmy Rexi Media Toma Brighama pro autory výukových materiálů, přednášek a prezentací v souvislosti s měnícími se vlastnostmi dětí, jež jsou vyvolány soustavným kontaktem s technologiemi.
Autor Bořivoj Brdička

ADHD - praktické tipy pro každý den

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha ADHD 100 tipů pro rodiče a učitele přináší vyčerpávající přehled přístupů k péči o dítě a žáka s poruchou ADHD, které mohou rodičům a učitelům poskytnout návod na hledání účinných strategií v péči o konkrétní dítě. Autor knihy má více než dvacetiletou zkušenost v oblasti dětské psychoterapie. Místo vědeckého vysvětlování a teorií nabízí praktické, pochopitelné a konkrétní tipy pro všední den rodinného a školního života od stresových situací se vstáváním či usínáním, přes používání pc a televize, až po školní problémy jako je psaní, čtení či psaní domácích úkolů. Kniha je rozdělena do několika kapitol a podkapitol. 1/ Základní myšlenky - Myslete i na sebe, Být koučem,... 2/ Doma - Každodenní záležitosti, Domácí úkoly, Psaní, Čtení, Počítání, Další učební strategie 3/ Ve škole - Celková příprava, Koncentrace, Hyperaktivita, Rušivé chování 4/ Další aspekty - Mimořádná nadání, Puberta 5/ Pro rodiče 6/ Pro učitele V článku jsou ukázky z kapitoly Domácí úkoly, Pracovní místo dítěte a Pochopení rolí.
Autor J. Wolfdieter, A. Trojanová

Relaxační aktivity, aktivity pro posílení vztahu asistent – dítě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Často se stává, že dítě je v průběhu vyučování ze zadaných úkolů již unavené a potřebuje si odpočinout, aby se mohlo dále soustředit. Asistent by měl zvolit vždy aktivitu, která je vhodná vzhledem k okolnostem (zda jsou s dítětem ve třídě a probíhá vyučování, nebo zda pracují samostatně na chodbě či v kabinetu, zda se jedná o přestávku či hodinu tělocviku atd.). Níže uvádím několik příkladů relaxačních aktivit a odpočinkovou aktivitu se speciálními puzzle. Jsou založeny na počítání jednoduchých příkladů.
Autor Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M.

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 2. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 3. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková
Celkem: 20