Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Pozorování dětí při spontánní hře
| Co jsme zjistili při pozorování dětí a jak budeme dále postupovat při naší práci.  | Iva Burešová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
10. 02. 2009 |
12210 |
Problémy v chování – porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), opoziční vzdorovité chování
| Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje problémům v chování obecně, poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) a opozičnímu vzdorovitému chování.  | Pavlína Hublová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 02. 2020 |
4952 |
Jak vzdělávat síťovou generaci?
| Přehled doporučení doporučení experta kalifornské firmy Rexi Media Toma Brighama pro autory výukových materiálů, přednášek a prezentací v souvislosti s měnícími se vlastnostmi dětí, jež jsou vyvolány soustavným kontaktem s technologiemi. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
15. 09. 2008 |
1753 |
ADHD - praktické tipy pro každý den
| Kniha ADHD 100 tipů pro rodiče a učitele přináší vyčerpávající přehled přístupů k péči o dítě a žáka s poruchou ADHD, které mohou rodičům a učitelům poskytnout návod na hledání účinných strategií v péči o konkrétní dítě.
Autor knihy má více než dvacetiletou zkušenost v oblasti dětské psychoterapie. Místo vědeckého vysvětlování a teorií nabízí praktické, pochopitelné a konkrétní tipy pro všední den rodinného a školního života od stresových situací se vstáváním či usínáním, přes používání pc a televize, až po školní problémy jako je psaní, čtení či psaní domácích úkolů.
Kniha je rozdělena do několika kapitol a podkapitol.
1/ Základní myšlenky - Myslete i na sebe, Být koučem,...
2/ Doma - Každodenní záležitosti, Domácí úkoly, Psaní, Čtení, Počítání, Další učební strategie
3/ Ve škole - Celková příprava, Koncentrace, Hyperaktivita, Rušivé chování
4/ Další aspekty - Mimořádná nadání, Puberta
5/ Pro rodiče
6/ Pro učitele
V článku jsou ukázky z kapitoly Domácí úkoly, Pracovní místo dítěte a Pochopení rolí.
 | J. Wolfdieter, A. Trojanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
06. 06. 2013 |
12179 |
Relaxační aktivity, aktivity pro posílení vztahu asistent – dítě
| Často se stává, že dítě je v průběhu vyučování ze zadaných úkolů již unavené a potřebuje si odpočinout, aby se mohlo dále soustředit. Asistent by měl zvolit vždy aktivitu, která je vhodná vzhledem k okolnostem (zda jsou s dítětem ve třídě a probíhá vyučování, nebo zda pracují samostatně na chodbě či v kabinetu, zda se jedná o přestávku či hodinu tělocviku atd.). Níže uvádím několik příkladů relaxačních aktivit a odpočinkovou aktivitu se speciálními puzzle. Jsou založeny na počítání jednoduchých příkladů.  | Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M. |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 07. 2015 |
6536 |
Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 1. část
| Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.  | Martina Hájková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
12. 08. 2015 |
19965 |
Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 2. část
| Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.  | Martina Hájková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
18. 08. 2015 |
10884 |
Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 3. část
| Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.  | Martina Hájková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 08. 2015 |
6803 |
Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 4. část
| Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.  | Martina Hájková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
02. 09. 2015 |
17245 |
Psychomotorická cvičení pro žáky s ADHD – definice a vymezení psychomotoriky
| Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).  | Michaela Nešporová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 07. 2015 |
8886 |