Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ADHD"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ADHD"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dítě s ADHD v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nejen v naší populaci se stále častěji setkáváme s diagnostikou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – porucha pozornosti s hyperaktivitou) u dětí. Tyto děti mají největší problém s tím, aby udržely pozornost, trpí nadměrnou aktivitou, impulzivitou, neutlumenými projevy chování a chabou seberegulací vlastních reakcí na nejrůznější podněty, často bývají nepochopené svým okolím. U těchto dětí velmi záleží na vhodném působení všech činitelů, které se vyskytují v jejich okolí. Nezbytná a velmi důležitá je všestranná péče o tyto děti, dostatek tolerance, citlivého přístupu a správné pedagogické působení jsou vždy namístě.
Autor Lenka Minaříková

Psychomotorická cvičení pro děti s ADHD – vhodné pro děti předškolního věku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).
Autor Michaela Nešporová

Hry pro začlenění dítěte do třídního kolektivu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nezřídka se stává, že třídní kolektiv dítě s ADHD kvůli jeho projevům (často agresivním, neadekvátním) vyloučí a děti si s ním nechtějí hrát, sedět v lavici, být ve skupině při kolektivních činnostech atd. To má na psychiku dítěte často devastující účinky. Je proto žádoucí, aby asistent prostřednictvím společných aktivit a her pomohl dítěti se začleněním či znovu začleněním do kolektivu. Tak jako vždy je třeba mít aktivní přístup, trpělivost a chválit za maličkosti. Níže uvádím příklady her, které jsou pro tento záměr vhodné.
Autor Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M.

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková

Poruchy pozornosti a hyperaktivita u dospělých

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí pohled do světa dospělých, kteří se potýkají s obtížemi vyplývajícími z diagnózy ADHD. Čtenář se dozví, jak často se ADHD objevuje v dospělém věku, jak se diagnostikuje, léčí a v neposlední řadě, jaká úskalí přináší svým nositelům.
Autor A. Munden, J. Arcelus

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 4. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková

Psychomotorická cvičení pro děti s ADHD – vhodné pro žáky mladšího školního věku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).
Autor Michaela Nešporová

Pozorování dětí při spontánní hře

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co jsme zjistili při pozorování dětí a jak budeme dále postupovat při naší práci.
Autor Iva Burešová

Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Nakladatelstvím Portál, s. r. o. byla v těchto dnech vydána zajímavá kniha autora Johna F. Taylora Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti. Tento rádce pro děti s ADHD a ADD objasňuje oba pojmy a poskytuje jednuduché návody a rady pro děti s touto diagnózou. Doporučení z knihy mohou žáci využít k lepšímu zvládání ADHD a jejich rodičům, vychovatelům a učitelům usnadní pochopení potíží, které tyto děti trápí.
Autor John F. Taylor

ADHD - praktické tipy pro každý den

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha ADHD 100 tipů pro rodiče a učitele přináší vyčerpávající přehled přístupů k péči o dítě a žáka s poruchou ADHD, které mohou rodičům a učitelům poskytnout návod na hledání účinných strategií v péči o konkrétní dítě. Autor knihy má více než dvacetiletou zkušenost v oblasti dětské psychoterapie. Místo vědeckého vysvětlování a teorií nabízí praktické, pochopitelné a konkrétní tipy pro všední den rodinného a školního života od stresových situací se vstáváním či usínáním, přes používání pc a televize, až po školní problémy jako je psaní, čtení či psaní domácích úkolů. Kniha je rozdělena do několika kapitol a podkapitol. 1/ Základní myšlenky - Myslete i na sebe, Být koučem,... 2/ Doma - Každodenní záležitosti, Domácí úkoly, Psaní, Čtení, Počítání, Další učební strategie 3/ Ve škole - Celková příprava, Koncentrace, Hyperaktivita, Rušivé chování 4/ Další aspekty - Mimořádná nadání, Puberta 5/ Pro rodiče 6/ Pro učitele V článku jsou ukázky z kapitoly Domácí úkoly, Pracovní místo dítěte a Pochopení rolí.
Autor J. Wolfdieter, A. Trojanová
Celkem: 20