Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "3D tisk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "3D tisk"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Různé způsoby odhadování výsledků početní operace se zlomky, s ohledem na přesnost odhadu a na problémy, kterým žáci při vzdělávání čelí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Matematickou gramotnost v tematické oblasti „Číslo a proměnná“ se zaměřením na provádění odhadu výsledku součtu a rozdílu zlomků s různými jmenovateli lze procvičovat tím, že žáci za pomoci vlastní na 3D tiskárně vyrobené didaktické pomůcky využívají svých praktických poznatků v oblasti porovnávání obsahů kruhových výsečí o stejném poloměru, jako je tomu např. při konzumaci dílků pizzy. To vede k utváření vizuální interpretace smyslu zlomku coby vyjádření podílu z celku, a tudíž k rozvíjení klíčových kompetencí v práci se zlomky, zejména v chápání odlišných vlastností čitatele a jmenovatele ve zlomku, a tedy k nutnosti transformace zlomků na společného jmenovatele ještě před zahájením příslušné početní operace. Samotná didaktická pomůcka slouží k přibližné představě o velikosti výsledného čísla, ale i ke zpětnému ověření správnosti početní operace. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Radek Novotný

Praktické ukázky pro výuku čtenářské gramotnosti – doslovného porozumění na pohádce „Zvířátka a Petrovští“ ve verzi podle Václava Říhy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtenářskou gramotnost se zaměřením na doslovné porozumění textu lze procvičovat formou hraní deskové hry, kdy žáci plní úkoly vycházející z uvedených informací. Nebo čtenářskou gramotnost mohou žáci procvičovat (tzv. po paměti) společným aranžováním scén dioramat představujících vybrané situace v příběhu. Praktické ukázky používají pohádku Zvířátka a Petrovští ve verzi od Václava Říhy 1.
Autor Radek Novotný

Šestá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti a informatického myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) uspořádal 14. listopadu 2019 šestou minikonferenci odborného panelu pro rozvíjení digitální gramotnosti a informatického myšlení. Minikonference proběhla na Obchodní akademii v Praze-Holešovicích. Setkání se zúčastnili členové týmu projektu PPUČ, učitelé ze škol a akademičtí pracovníci z vysokých škol. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Ing. Eva Fanfulová

3D tisk je pro učitele inspirací

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
O přínosech 3D tisku pro studenty se napsalo mnoho článků, ale jaké výhody přináší tisk ve třetím rozměru pro učitele?
Autor Luděk Sefzig

3D tisk ve školním prostředí

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
3D tiskárny se stávají stále běžnější součástí (i českého) školního prostředí. Proto má smysl se blíže podívat na princip jejich fungování a možnost jejich využití v běžné výuce.
Autor Michal Černý

Jak na internet: 3D tisk

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vývoj 3D tiskáren mnozí vnímají jako jeden ze symbolů tzv. třetí průmyslové revoluce. Zatímco dříve si tyto stroje, které dokáží vytisknout trojrozměrné objekty, mohly dovolit pouze velké průmyslové podniky, dnes se jejich vlastníkem může stát téměř kdokoli a to za cenu nesrovnatelně nižší než před několika lety. Zatímco v Česku je 3D tisk zatím záležitostí malé skupiny nadšenců, v USA jeho obliba dosahuje masových rozměrů. Podle odborníků dosáhne hodnota byznysu s 3D tiskem během příštích 12 let více než 550 miliard dolarů.
Autor Akademie CZ.NIC

3D tisk aneb tvorba objektů z reálného světa

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek rozebírá možnosti současných 3D tiskáren a jejich možnou aplikaci ve výuce na našich školách.
Autor Mgr. Zuzana Pospíšilová
Celkem: 7