Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Figurková školička aneb Proč aktualizovat RVP?
| Mezinárodní šachová mistryně referuje o výukovém programu Figurková školička, který integruje šachové principy do výuky na 1. stupni ZŠ, a zamýšlí se nad možnostmi úprav RVP.  | Mgr. Martina Kořenová |
|
|
| |
1 komentář |
18. 10. 2010 |
5986 |
Začlenění problematiky zdraví do základního vzdělávání - poznámky nejen ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví
| Problematika lidského zdraví je nezbytnou součástí základního vzdělávání. Aby pedagogové věděli, na co mají v základním vzdělávání navazovat, je vhodné seznámit se s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Žáci by se měli dozvědět proč, jak, čím a kdy mohou zdraví ovlivňovat a chránit. Autor v příspěvku říká: „Jaké základy zdraví a způsob života si v mládí vytvoříš, tak zdravý život můžeš očekávat ve stáří.“  | Jan Tupý |
|
|
| |
|
01. 09. 2004 |
10343 |
Rozvíjíme matematické nadání žáků – náměty pro 1. stupeň ZŠ
| Publikace pomáhá učitelům v práci s nadanými žáky. Zabývá se tím, jak nadaného ve třídě identifikovat, jak jej vést a zadávat mu úkoly ať už v rámci standardního učiva nebo nad rámec RVP. Publikace přináší i tipy, jak vybalancovat samostatnou práci žáka, který se vymyká, s jeho zapojení do kolektivu a skupinové práce. Zvláštní důraz je přitom kladen na význam žákovských řešení úloh.  | RNDr. Eva Zelendová |
|
|
| |
|
16. 06. 2017 |
2070 |
Naše město
| Předkládaný text popisuje aktivitu zaměřenou na rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Námět aktivity byl navržen pro realizaci na 1. stupni základní školy pro vzdělávací oblast Český jazyk a literatura zaměřený na práci s textem. Při společném setkání učitelů 1. stupně a předškolního vzdělávání námět autorku zaujal a tak jej upravila pro potřeby dětí v mateřské škole. Oproti původnímu návrhu akcentovala rozvíjení uvedených gramotností a upravený námět realizovala ve dvou blocích v mateřské škole.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Šárka Sukopová |
|
|
| |
|
18. 01. 2019 |
2376 |
Angličtina: Proč je důležité začít včas?
| Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.  | Sylvie Doláková |
|
|
| |
|
19. 03. 2019 |
1059 |
Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazyka
| Článek popisuje roli rodičů při výuce anglického jazyka žáků.  | Sylvie Doláková |
|
|
| |
|
09. 04. 2019 |
888 |
Angličtina: Proč je důležité učit správně, tedy mnohdy jinak?
| Článek navazuje na předchozí příspěvek Angličtina: Proč je důležité začít včas? Tentokrát se zaměříme na odpovědi otázky, proč výuka angličtiny nepřináší žádoucí výsledky.  | Sylvie Doláková |
|
|
| |
|
20. 03. 2019 |
1029 |