Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "1. stupeň základního vzdělávání"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "1. stupeň základního vzdělávání"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Začlenění problematiky zdraví do základního vzdělávání - poznámky nejen ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Problematika lidského zdraví je nezbytnou součástí základního vzdělávání. Aby pedagogové věděli, na co mají v základním vzdělávání navazovat, je vhodné seznámit se s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Žáci by se měli dozvědět proč, jak, čím a kdy mohou zdraví ovlivňovat a chránit. Autor v příspěvku říká: „Jaké základy zdraví a způsob života si v mládí vytvoříš, tak zdravý život můžeš očekávat ve stáří.“
Autor Jan Tupý

Figurková školička aneb Proč aktualizovat RVP?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Mezinárodní šachová mistryně referuje o výukovém programu Figurková školička, který integruje šachové principy do výuky na 1. stupni ZŠ, a zamýšlí se nad možnostmi úprav RVP.
Autor Mgr. Martina Kořenová

Rozvíjíme matematické nadání žáků – náměty pro 1. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace pomáhá učitelům v práci s nadanými žáky. Zabývá se tím, jak nadaného ve třídě identifikovat, jak jej vést a zadávat mu úkoly ať už v rámci standardního učiva nebo nad rámec RVP. Publikace přináší i tipy, jak vybalancovat samostatnou práci žáka, který se vymyká, s jeho zapojení do kolektivu a skupinové práce. Zvláštní důraz je přitom kladen na význam žákovských řešení úloh.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Naše město

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Předkládaný text popisuje aktivitu zaměřenou na rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Námět aktivity byl navržen pro realizaci na 1. stupni základní školy pro vzdělávací oblast Český jazyk a literatura zaměřený na práci s textem. Při společném setkání učitelů 1. stupně a předškolního vzdělávání námět autorku zaujal a tak jej upravila pro potřeby dětí v mateřské škole. Oproti původnímu návrhu akcentovala rozvíjení uvedených gramotností a upravený námět realizovala ve dvou blocích v mateřské škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Šárka Sukopová

Angličtina: Proč je důležité začít včas?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Proč je důležité učit správně, tedy mnohdy jinak?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na předchozí příspěvek Angličtina: Proč je důležité začít včas? Tentokrát se zaměříme na odpovědi otázky, proč výuka angličtiny nepřináší žádoucí výsledky.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje roli rodičů při výuce anglického jazyka žáků.
Autor Sylvie Doláková
Celkem: 7