Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sebehodnocení žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje typologii žákovského sebehodnocení v deseti typech. Vymezení typů předchází část objasňující problematiku sebehodnocení, ke které se jednotlivé typy vztahují. Jednotlivé typy sebehodnocení jsou popsány a doloženy konkrétními ukázkami z praxe učitelů malotřídních škol, které spolupracují s VÚP. Ukázky jsou popsány a celkově je problematika vztažena do širšího kontextu hodnocení.
Autor Alena Rakoušová

Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.
Autor Ondřej Neumajer

Badatelské aktivity

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se zabývá informovaností a popsáním metodické příručky Badatelské aktivity na 1. stupni základního vzdělání, praktickými ukazateli, proč je příručka přínosem pro učitele, respektive pro žáka.
Autor Hana Brožová

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.
Autor PhDr. Ilona Gillernová, CSc.

Rozvoj komunikativních dovedností s využitím tradic a prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek zdůrazňuje uplatnění tvořivosti, originality, fantazie, nutnosti navazovat vhodná témata ke komunikaci, věnovat se rozvíjení slovní zásoby a správnému pochopení významů slov. Ukazuje na možnost využití tradic, obyčejů i zvyků při komunikaci, ale také aktuálních témat ze současného života.
Autor Milena Krobotová

Plánování CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sedmá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ přibližuje plánování jako důležitý aspekt úspěšné integrace CLILu ve škole, při kterém je nutné počítat se všemi účastníky vzdělávacího procesu - učiteli, žáky i rodiči. Co se učitelů týká, je nutné zvážit nejen jejich jazykovou vybavenost, ale i možnosti jejich dalšího vzdělávání a týmové spolupráce. Zavedení CLILu bude na učitele klást zvýšené nároky a škola musí zvážit, jak se s touto zvýšenou zátěží vyrovnat. Velmi vhodné je do programu CLIL zapojit i ty učitele, kteří se přímo na výuce CLILu nepodílejí. Zároveň je třeba pečlivě naplánovat, jakým způsobem bude CLIL do školy začleněn, posoudit vhodnost předmětů i dostupných materiálů a zvážit způsob jejich uchovávání, distribuce apod. Neméně důležité je i posouzení vhodného stupně pro nasazení CLILu a také šíře jeho zavedení.
Autor Phil Ball

Těšíme se do školy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Tato obsáhlá lekce lze rozdělit na více lekcí, aktivity a činnosti vás mohou provázet celým týdnem, tudíž si s dětmi můžete „hrát“ na školu celý týden. Jednotlivé činnosti a aktivity lze opakovat v podstatě každý den, či je rozdělit na více částí, umožníte si tak například výtvarný projekt vypracovávat celý týden. Snažila jsem se děti zaujmout hrou na školu způsobem, aby si školu oblíbily a těšily se, až započne jejich školní docházka. Dbala jsem při realizaci na školní atmosféru – děti se hlásí, když něco chtějí říct apod.
Autor Veronika Lorgerová

Hodnocení žáků, individualizace v hodnocení učitelem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení vypovídá o míře osvojení učiva či o úspěšnosti dané aktivity, poskytuje nám objektivní zpětnou vazbu o znalostech, dovednostech žáků. Prochází určitým systematickým vývojem.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Předměty speciálně pedagogické péče u nás ve škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Speciálně pedagogická péče jako soubor opatření se projevuje jako úspěšné zapojení žáka nejen do vyučovacích hodin, ale také do spolužití se spolužáky i s dospělými. Jedná se o pomoc v různých oblastech života žáků.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Příčiny rušivého chování žáků ve výuce realizované ve školní třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nazvaný Příčiny rušivého chování žáků ve výuce realizované ve školní třídě se zabývá příčinami rušivého chování žáků. Zaměřuje se také na popis vhodného a nevhodného postupu učitele v těchto situacích.
Autor Lucie Zormanová
Celkem: 20