Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výhody a nevýhody známkování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje klady a zápory hodnocení formou známkování.
Autor Šárka Miková

Výhody a nevýhody slovního hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje klady a zápory slovního hodnocení.
Autor Šárka Miková

Etický kodex pro práci žáků a učitelů s informacemi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pravidla etického chování na internetu inspirovaná kodexem americké Society of Professional Journalists.
Autor Bořivoj Brdička

Sebehodnocení žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje typologii žákovského sebehodnocení v deseti typech. Vymezení typů předchází část objasňující problematiku sebehodnocení, ke které se jednotlivé typy vztahují. Jednotlivé typy sebehodnocení jsou popsány a doloženy konkrétními ukázkami z praxe učitelů malotřídních škol, které spolupracují s VÚP. Ukázky jsou popsány a celkově je problematika vztažena do širšího kontextu hodnocení.
Autor Alena Rakoušová

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (2.část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a pozornost a jaký přínos to může pro žáky představovat.
Autor Jan Boněk

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.
Autor Mgr. Jan Boněk

Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.
Autor Ondřej Neumajer

Standardy žákova výkonu v Austrálii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
National Curriculum Board se rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii.
Autor Lucie Procházková

Badatelské aktivity

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se zabývá informovaností a popsáním metodické příručky Badatelské aktivity na 1. stupni základního vzdělání, praktickými ukazateli, proč je příručka přínosem pro učitele, respektive pro žáka.
Autor Hana Brožová

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.
Autor PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Celkem: 20