Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák"


Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výhody a nevýhody známkování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje klady a zápory hodnocení formou známkování.
Autor Šárka Miková

Výhody a nevýhody slovního hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje klady a zápory slovního hodnocení.
Autor Šárka Miková

Těšíme se do školy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Tato obsáhlá lekce lze rozdělit na více lekcí, aktivity a činnosti vás mohou provázet celým týdnem, tudíž si s dětmi můžete „hrát“ na školu celý týden. Jednotlivé činnosti a aktivity lze opakovat v podstatě každý den, či je rozdělit na více částí, umožníte si tak například výtvarný projekt vypracovávat celý týden. Snažila jsem se děti zaujmout hrou na školu způsobem, aby si školu oblíbily a těšily se, až započne jejich školní docházka. Dbala jsem při realizaci na školní atmosféru – děti se hlásí, když něco chtějí říct apod.
Autor Veronika Lorgerová

Standardy žákova výkonu v Austrálii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
National Curriculum Board se rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii.
Autor Lucie Procházková

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.
Autor PhDr. Ilona Gillernová, CSc.

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.
Autor Mgr. Jan Boněk

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (2.část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a pozornost a jaký přínos to může pro žáky představovat.
Autor Jan Boněk

Škola v nouzovém stavu není nouze ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V tomto pojednání se jako jeho autor zamýšlím a rekapituluji proměnu přístupu pedagogických zaměstnanců škol, nejvíce pak v profesi učitel, k výjimečné a neočekávané situaci, která v současnosti postihla snad všechny oblasti života v České republice, tedy i vzdělávání žáků a studentů a z toho plynoucí proměny v přístupech k němu. Rovněž z toho vyplývající změny přístupů vedoucích pracovníků škol k organizaci svých povinností a proměny v jejich aktivitách včetně řešení mnoha nových a z aktuální situace plynoucích úkonů jsou součástí tohoto textu. Některé konkrétní z výše uvedených jsou vyjmenovány na příkladu práce ředitelství konkrétní základní školy v Praze 6. V závěru je zmíněna nelehká situace žáků a jejich rodičů při tomto rychle zavedeném inovovaném způsobu vzdělávání a stručně zhodnoceno jeho zvládání z jejich strany. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jaroslav Štercl

Sebehodnocení žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje typologii žákovského sebehodnocení v deseti typech. Vymezení typů předchází část objasňující problematiku sebehodnocení, ke které se jednotlivé typy vztahují. Jednotlivé typy sebehodnocení jsou popsány a doloženy konkrétními ukázkami z praxe učitelů malotřídních škol, které spolupracují s VÚP. Ukázky jsou popsány a celkově je problematika vztažena do širšího kontextu hodnocení.
Autor Alena Rakoušová

Rozvoj komunikativních dovedností s využitím tradic a prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek zdůrazňuje uplatnění tvořivosti, originality, fantazie, nutnosti navazovat vhodná témata ke komunikaci, věnovat se rozvíjení slovní zásoby a správnému pochopení významů slov. Ukazuje na možnost využití tradic, obyčejů i zvyků při komunikaci, ale také aktuálních témat ze současného života.
Autor Milena Krobotová
Celkem: 20