Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Etický kodex pro práci žáků a učitelů s informacemi
| Pravidla etického chování na internetu inspirovaná kodexem americké Society of Professional Journalists.
Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
01. 10. 2007 |
6069 |
Škola v nouzovém stavu není nouze ve vzdělávání
| V tomto pojednání se jako jeho autor zamýšlím a rekapituluji proměnu přístupu pedagogických zaměstnanců škol, nejvíce pak v profesi učitel, k výjimečné a neočekávané situaci, která v současnosti postihla snad všechny oblasti života v České republice, tedy i vzdělávání žáků a studentů a z toho plynoucí proměny v přístupech k němu. Rovněž z toho vyplývající změny přístupů vedoucích pracovníků škol k organizaci svých povinností a proměny v jejich aktivitách včetně řešení mnoha nových a z aktuální situace plynoucích úkonů jsou součástí tohoto textu. Některé konkrétní z výše uvedených jsou vyjmenovány na příkladu práce ředitelství konkrétní základní školy v Praze 6. V závěru je zmíněna nelehká situace žáků a jejich rodičů při tomto rychle zavedeném inovovaném způsobu vzdělávání a stručně zhodnoceno jeho zvládání z jejich strany.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Jaroslav Štercl |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
14. 04. 2020 |
1494 |
Těšíme se do školy
| Tato obsáhlá lekce lze rozdělit na více lekcí, aktivity a činnosti vás mohou provázet celým týdnem, tudíž si s dětmi můžete „hrát“ na školu celý týden. Jednotlivé činnosti a aktivity lze opakovat v podstatě každý den, či je rozdělit na více částí, umožníte si tak například výtvarný projekt vypracovávat celý týden.
Snažila jsem se děti zaujmout hrou na školu způsobem, aby si školu oblíbily a těšily se, až započne jejich školní docházka.
Dbala jsem při realizaci na školní atmosféru – děti se hlásí, když něco chtějí říct apod.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
|
03. 09. 2018 |
9292 |
Výhody a nevýhody známkování
| Příspěvek shrnuje klady a zápory hodnocení formou známkování.  | Šárka Miková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 07. 2007 |
10142 |
Výhody a nevýhody slovního hodnocení
| Příspěvek shrnuje klady a zápory slovního hodnocení.  | Šárka Miková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 07. 2007 |
14143 |
Sebehodnocení žáků
| Článek popisuje typologii žákovského sebehodnocení v deseti typech. Vymezení typů předchází část objasňující problematiku sebehodnocení, ke které se jednotlivé typy vztahují. Jednotlivé typy sebehodnocení jsou popsány a doloženy konkrétními ukázkami z praxe učitelů malotřídních škol, které spolupracují s VÚP. Ukázky jsou popsány a celkově je problematika vztažena do širšího kontextu hodnocení.  | Alena Rakoušová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 02. 2008 |
66617 |
Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (2.část)
| Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a pozornost a jaký přínos to může pro žáky představovat.  | Jan Boněk |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 03. 2008 |
7549 |
Standardy žákova výkonu v Austrálii
| National Curriculum Board se rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii.  | Lucie Procházková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
25. 05. 2009 |
2441 |
Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele
| Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.  | Ondřej Neumajer |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 09. 2008 |
8918 |
Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)
| Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.  | Mgr. Jan Boněk |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 03. 2008 |
7873 |