Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Těšíme se do školy
| Tato obsáhlá lekce lze rozdělit na více lekcí, aktivity a činnosti vás mohou provázet celým týdnem, tudíž si s dětmi můžete „hrát“ na školu celý týden. Jednotlivé činnosti a aktivity lze opakovat v podstatě každý den, či je rozdělit na více částí, umožníte si tak například výtvarný projekt vypracovávat celý týden.
Snažila jsem se děti zaujmout hrou na školu způsobem, aby si školu oblíbily a těšily se, až započne jejich školní docházka.
Dbala jsem při realizaci na školní atmosféru – děti se hlásí, když něco chtějí říct apod.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
|
03. 09. 2018 |
9155 |
Výhody a nevýhody známkování
| Příspěvek shrnuje klady a zápory hodnocení formou známkování.  | Šárka Miková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 07. 2007 |
10099 |
Výhody a nevýhody slovního hodnocení
| Příspěvek shrnuje klady a zápory slovního hodnocení.  | Šárka Miková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 07. 2007 |
14050 |
Sebehodnocení žáků
| Článek popisuje typologii žákovského sebehodnocení v deseti typech. Vymezení typů předchází část objasňující problematiku sebehodnocení, ke které se jednotlivé typy vztahují. Jednotlivé typy sebehodnocení jsou popsány a doloženy konkrétními ukázkami z praxe učitelů malotřídních škol, které spolupracují s VÚP. Ukázky jsou popsány a celkově je problematika vztažena do širšího kontextu hodnocení.  | Alena Rakoušová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 02. 2008 |
66110 |
Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (2.část)
| Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a pozornost a jaký přínos to může pro žáky představovat.  | Jan Boněk |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 03. 2008 |
7533 |
Standardy žákova výkonu v Austrálii
| National Curriculum Board se rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii.  | Lucie Procházková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
25. 05. 2009 |
2429 |
Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele
| Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.  | Ondřej Neumajer |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 09. 2008 |
8879 |
Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)
| Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.  | Mgr. Jan Boněk |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 03. 2008 |
7864 |
Badatelské aktivity
| Příspěvek se zabývá informovaností a popsáním metodické příručky Badatelské aktivity na 1. stupni základního vzdělání, praktickými ukazateli, proč je příručka přínosem pro učitele, respektive pro žáka.  | Hana Brožová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
22. 09. 2010 |
6075 |
Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí
| Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.  | PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
03. 12. 2010 |
14009 |