Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák-cizinec"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák-cizinec"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Víkendový adaptační pobyt žáků 1. tříd, jejich rodičů a učitelů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projekt zapadá do dlouhodobé koncepce školy v oblasti integrace žáků - cizinců do prostředí české školy, přičemž proces integrace je chápán "obousměrně". To představuje nejen vytvářet podmínky pro začlenění nově příchozích žáků - cizinců na jejich straně, ale souběžně také výchovně působit na ostatní žáky s cílem přijetí nově příchozích žáků - cizinců a jejich začlenění do stávajících sociálních skupin školních tříd.
Autor Petr Vodsloň

Čeština je všechno těžký kromě ahoj

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce typické.
Autor Alena Duhajská

Rozlišování délek samohlásek u žáků s cizím mateřským jazykem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek se věnuje problematice sluchového vnímání a následně rozlišování délek samohlásek v českém jazyce u žáků cizinců.
Autor Kamila Balharová

Čeština pro žáky-cizince č. 21 – Kdo co dělá

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek je ukázkou, jak seznámit žáky-cizince s tvořením podstatných jmen nesoucích názvy povolání. Záměrně jsou zvoleny různé slovotvorné skupiny, k nimž jsou přiřazována tzv. analogická slova – tj. slova tvořená stejnými příponami. Pozornost je věnována i problematice přechylování. Do tohoto vzorku deseti povolání byla semanticky zvolena slova, se kterými žáci přicházejí do styku a která jsou snadno znázornitelná při pohybových aktivitách.
Autor Iva Hlůžeová

Adaptace žáka-cizince na školní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Autor Ivana Černá
Celkem: 5