Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák-cizinec"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák-cizinec"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bezplatná příprava k začlenění žáků-cizinců do základního vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inkluzivní škola by měla poskytnout podporu všem svým žákům podle jejich individuálních potřeb, aby mohli plně rozvinout své studijní schopnosti a předpoklady. Proto je důležité při vstupu do české školy podpořit i integraci žáků cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem/OMJ) nabídnutím nebo zprostředkováním kurzu češtiny jako cizího (druhého) jazyka.
Autor Kristýna Titěrová

Asistenti pedagoga pro žáky-cizince

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Potřebují školy asistenty pedagogů pro vzdělávání žáků-cizinců? Odpověď můžete nalézt v tomto příspěvku, který informuje o 1. vlně Rychlého šetření 2010, jehož jedna část se týkala i vzdělávání žáků-cizinců.
Autor Alena Hesová

Analýza k zařazování žáků-cizinců do výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Aktuálnost problematiky vyplývá ze stále se zvyšujícího počtu žáků-cizinců v našich školách. Cílem úkolu je poskytnout podporu učitelům, kteří žáky cizince vyučují v ZŠ český jazyk i ostatní předměty. Jde o určování úrovně žáka v českém jazyce a následně o jeho správné zařazení do výuky.
Autor Jitka Tůmová

Administrativní náležitosti vstupu žáka-cizince do školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá administrativními náležitostmi, s kterými se vyučující setkává, když přijde do české školy žák-cizinec. Je praktickou ukázkou všech legislativních kroků, které jsou při vstupu žáka-cizince ze strany školy zapotřebí.
Autor Petr Vodsloň

Adaptace žáka-cizince na školní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Autor Ivana Černá
Celkem: 55