Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák-cizinec"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žák-cizinec"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem na Karlínské obchodní akademii

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Karlínskou obchodní akademii navštěvuje několik desítek žáků s odlišným mateřským jazykem. Školní psycholožka Barbora Růžičková popisuje podporu, kterou jim škola nabízí.
Autor Mgr. Barbora Růžičková

Chuť přiblížit se a pochopit se je zásadní

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
ZŠ Angelovovu v Praze navštěvují žáci-cizinci především z Vietnamu a bývalých republik Sovětského svazu. Po příchodu do školy je provedena diagnostika vzdělávacích a sociálních potřeb. Ve spolupráci s organizací META následuje diagnostika úrovně českého jazyka. O žáky-cizince pečuje tým odborníků. Škola nabízí výuky češtiny jako druhého jazyka, adaptační kurzy a systematicky buduje multikulturní prostředí. Nedílnou součástí je i široká nabídka volnočasových aktivit. Nejdůležitější je však ochota jednotlivých učitelů se k žákům-cizincům přiblížit a pochopit je.
Autor Mgr. Michal Lokaj

Žák-cizinec a konkurence spisovné a obecné češtiny ve výuce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Je dobré začít s výukou spisovného či obecně českého jazyka nebo obou variant? Jak přistupovat k výuce češtiny žáků-cizinců, kteří mají odlišnou jazykovou zkušenost a vstupní úroveň jazyka?
Autor PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Asistenti pedagoga pro žáky-cizince

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Potřebují školy asistenty pedagogů pro vzdělávání žáků-cizinců? Odpověď můžete nalézt v tomto příspěvku, který informuje o 1. vlně Rychlého šetření 2010, jehož jedna část se týkala i vzdělávání žáků-cizinců.
Autor Alena Hesová

Adaptace žáka-cizince na školní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Autor Ivana Černá
Celkem: 55