Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se zdravotním postižením"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se zdravotním postižením"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Přijímání žáků do oborů vzdělávání kategorie E

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
V roce 2011 došlo novelizací vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných k několika úpravám, které způsobily změny v přijímání žáků do oborů vzdělání kategorie E. Cílem nových legislativních opatření bylo zamezit vzdělávání žáků bez zdravotního postižení ve třídách zřízených pro žáky s takovým handicapem. Tyto úpravy se v případě oborů vzdělání kategorie E dotkly především skupiny žáků základních škol s velmi slabým prospěchem nebo žáků vycházejících z nižších ročníků ZŠ. Ti byli dříve přijímáni do tříd pro žáky se zdravotním postižením učebních oborů kategorie E s tím, že nároky těchto oborů odpovídaly jejich schopnostem a žáci vstupovali na trh práce s výučním listem. Před rokem 2011 se tito žáci ve společných třídách vzdělávali se žáky základních škol praktických, kteří do oborů E byli automaticky přijímáni.
Autor Renata Votavová

Využití ICT u dětí se speciálními potřebami: Software pro podporu edukace žáků se specifickými poruchami učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Publikace je teoreticky zaměřena na oblast využití informačních a komunikačních technologií při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jejím cílem je poskytnout zájemcům přehled o současném stavu a potenciálu, který ICT u těchto žáků mají. Na začátku publikace jsou uvedeny výsledky některých výzkumů zaměřených na využití informačních a komunikačních technologií ve školách, následuje text popisující možnosti využití ICT u různých skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následující kapitoly jsou zaměřeny na hardware a software, zejména pak na jednotlivé kategorie speciálního hardwaru pro žáky s různým zdravotním postižením. Poslední část knihy obsahuje příklady pro využití ICT v práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami (vytváření pracovních listů a prezentací pro výuku).
Autor Pavel Zikl
Celkem: 2