Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se speciálními vzdělávacími potřebami"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se speciálními vzdělávacími potřebami"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Člověk a jeho svět

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Standardy vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět (dále jen Standardy) blíže konkretizují očekávané výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Jsou tvořeny indikátory, které stanovují minimální úroveň obtížnosti očekávaných výstupů na konci 5. ročníku. Ilustrativní úlohy pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět, které Standardy doplňují, zohledňují individuální schopnosti žáků a jsou zpracovány ve čtyřech úrovních: snížené, minimální, optimální a excelentní. Tyto úlohy jsou pouze ukázkou toho, jak lze se Standardy při výuce pracovat, možnosti začlenění Standardů do výuky jsou pochopitelně mnohem širší.
Autor Mgr. Simona Šedá

Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Autor PaedDr. Olga Zelinková CSc.

Formování sociálního klimatu ve třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá problematikou vytváření zdravého sociálního klimatu ve škole, kde se vzdělává velký počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. K tomu škola využívá různé nástroje, zejména seznamovací programy, diagnostiku tříd a nástroje pro včasnou intervenci. Příspěvek seznamuje s těmito nástroji a různými psychosociálními hrami, které jsou zaměřeny na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností a na nácvik komunikačních dovedností.
Autor Martina Janoušková

Specifika tvorby ŠVP ve škole pro tělesně postižené žáky

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek ukazuje vliv zdravotního stavu žáků na vzdělávací činnost školy, plánování vzdělávání i samotnou výuku. Rozdílné druhy a stupně zdravotního postižení či zdravotního znevýhodnění vyžadují nejen uplatňování speciálních pedagogických metod a přístupů vyučujících, ale v některých případech i přítomnost asistenta pedagoga či osobního asistenta, např. u autistů. Příspěvek vychází z koncepce a uspořádání školy a soustřeďuje se na učební obory zahradník a zahradnické práce, pro které jsou zpracovány školní vzdělávací programy. Uvádí příklady výukové strategie a pomůcek používaných v uvedených oborech
Autor Ing. Hana Koudelová

Využití KamiNetu ve třídách s integrovanými žáky s poruchami učení na příkladu výuky skladby

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek seznamuje s možností využití webových stránek KamiNet a s jejich přizpůsobením žákům se specifickými poruchami učení. Na příkladu skladby popisuje využití ve výuce běžné třídy, ve které je integrován žák se specifickou poruchou učení. Rozebírá rozdíly ve výuce podle jednotlivých poruch. V závěru pak pro ilustraci uvádí návštěvnost těchto stránek.
Autor Kamila Balharová

Budeme dobře učit všechny žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Mnozí učitelé nemají rádi taková slova, jako je individualizace, integrace nebo dokonce inkluze. Přesto je povinností naší profese se těmito otázkami vážně zabývat. Proč?
Autor Jana Hrubá

Úskalí vzdělávání žáků-cizinců

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Konstatování, že v posledních letech dochází v důsledku zvyšování počtu cizinců dlouhodobě žijících na území České republiky k nárůstu počtu dětí cizinců na českých základních i středních školách a že k jejich začleňování do českého vzdělávacího systému se váže řada problémů, je evergreenem každé diskuze o vzdělávání cizinců. Nicméně je to konstatování (stále ještě) pravdivé, stejně jako fakt, že pedagogičtí pracovníci jsou v této souvislosti nuceni řešit situace, na které nebyli v rámci svého studia systematicky připravováni.
Autor Zuzana Vodňanská

Inkluzivní vzdělávání a výuka osob se speciálními vzdělávacími potřebami

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklady inkluze v některých zemích EU.
Autor VÚP Praha
Celkem: 8