Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se speciálními vzdělávacími potřebami"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se speciálními vzdělávacími potřebami"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inkluzivní vzdělávání a výuka osob se speciálními vzdělávacími potřebami

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklady inkluze v některých zemích EU.
Autor VÚP Praha

Zůstat v kontaktu - zvýšení kvality vzdělávání dlouhodobě nemocných dětí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o projektu zaměřeném na zvyšování kvality vzdělávání dětí v pěti pražských speciálních základních školách při nemocnicích.
Autor Lenka Schimmerová

Úskalí vzdělávání žáků-cizinců

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Konstatování, že v posledních letech dochází v důsledku zvyšování počtu cizinců dlouhodobě žijících na území České republiky k nárůstu počtu dětí cizinců na českých základních i středních školách a že k jejich začleňování do českého vzdělávacího systému se váže řada problémů, je evergreenem každé diskuze o vzdělávání cizinců. Nicméně je to konstatování (stále ještě) pravdivé, stejně jako fakt, že pedagogičtí pracovníci jsou v této souvislosti nuceni řešit situace, na které nebyli v rámci svého studia systematicky připravováni.
Autor Zuzana Vodňanská

Budeme dobře učit všechny žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Mnozí učitelé nemají rádi taková slova, jako je individualizace, integrace nebo dokonce inkluze. Přesto je povinností naší profese se těmito otázkami vážně zabývat. Proč?
Autor Jana Hrubá

Využití KamiNetu ve třídách s integrovanými žáky s poruchami učení na příkladu výuky skladby

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek seznamuje s možností využití webových stránek KamiNet a s jejich přizpůsobením žákům se specifickými poruchami učení. Na příkladu skladby popisuje využití ve výuce běžné třídy, ve které je integrován žák se specifickou poruchou učení. Rozebírá rozdíly ve výuce podle jednotlivých poruch. V závěru pak pro ilustraci uvádí návštěvnost těchto stránek.
Autor Kamila Balharová

Specifika tvorby ŠVP ve škole pro tělesně postižené žáky

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek ukazuje vliv zdravotního stavu žáků na vzdělávací činnost školy, plánování vzdělávání i samotnou výuku. Rozdílné druhy a stupně zdravotního postižení či zdravotního znevýhodnění vyžadují nejen uplatňování speciálních pedagogických metod a přístupů vyučujících, ale v některých případech i přítomnost asistenta pedagoga či osobního asistenta, např. u autistů. Příspěvek vychází z koncepce a uspořádání školy a soustřeďuje se na učební obory zahradník a zahradnické práce, pro které jsou zpracovány školní vzdělávací programy. Uvádí příklady výukové strategie a pomůcek používaných v uvedených oborech
Autor Ing. Hana Koudelová

Ukázkové hodiny v odborném výcviku oboru kuchařské práce

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázková hodina je výukovou formou používanou v odborném výcviku v oboru kuchařské práce, ve kterém se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o praktické ukázky přípravy a veřejné prezentace nejrůznějších druhů pokrmů, jejichž příprava je aktuálně probírána v teoretických předmětech. Dochází tak k vhodnému spojení předkládaného teoretického učiva a samostatných praktických činností žáků. Ukázkové hodiny probíhají v rámci jedné vyučovací jednotky odborného výcviku, mají však charakter projektového vyučování. Při ukázkových hodinách jsou rozvíjeny vedle odborných kompetencí samovolně či cíleně rovněž kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, komunikativní kompetence, personální a sociální kompetence.
Autor RNDr. Milada Kussak Höklová

Formování sociálního klimatu ve třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá problematikou vytváření zdravého sociálního klimatu ve škole, kde se vzdělává velký počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. K tomu škola využívá různé nástroje, zejména seznamovací programy, diagnostiku tříd a nástroje pro včasnou intervenci. Příspěvek seznamuje s těmito nástroji a různými psychosociálními hrami, které jsou zaměřeny na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností a na nácvik komunikačních dovedností.
Autor Martina Janoušková

Využití ICT u dětí se speciálními potřebami: Software pro podporu edukace žáků se specifickými poruchami učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Publikace je teoreticky zaměřena na oblast využití informačních a komunikačních technologií při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jejím cílem je poskytnout zájemcům přehled o současném stavu a potenciálu, který ICT u těchto žáků mají. Na začátku publikace jsou uvedeny výsledky některých výzkumů zaměřených na využití informačních a komunikačních technologií ve školách, následuje text popisující možnosti využití ICT u různých skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následující kapitoly jsou zaměřeny na hardware a software, zejména pak na jednotlivé kategorie speciálního hardwaru pro žáky s různým zdravotním postižením. Poslední část knihy obsahuje příklady pro využití ICT v práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami (vytváření pracovních listů a prezentací pro výuku).
Autor Pavel Zikl

P-Scales CZ

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami za využití informačních technologií - aneb Jak na to?
Autor Danuše Netolická
Celkem: 16