Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se speciálními vzdělávacími potřebami"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "žáci se speciálními vzdělávacími potřebami"


Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Budeme dobře učit všechny žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Mnozí učitelé nemají rádi taková slova, jako je individualizace, integrace nebo dokonce inkluze. Přesto je povinností naší profese se těmito otázkami vážně zabývat. Proč?
Autor Jana Hrubá

Formování sociálního klimatu ve třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá problematikou vytváření zdravého sociálního klimatu ve škole, kde se vzdělává velký počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. K tomu škola využívá různé nástroje, zejména seznamovací programy, diagnostiku tříd a nástroje pro včasnou intervenci. Příspěvek seznamuje s těmito nástroji a různými psychosociálními hrami, které jsou zaměřeny na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností a na nácvik komunikačních dovedností.
Autor Martina Janoušková

Inkluzivní vzdělávání a výuka osob se speciálními vzdělávacími potřebami

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklady inkluze v některých zemích EU.
Autor VÚP Praha

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Člověk a jeho svět

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Standardy vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět (dále jen Standardy) blíže konkretizují očekávané výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Jsou tvořeny indikátory, které stanovují minimální úroveň obtížnosti očekávaných výstupů na konci 5. ročníku. Ilustrativní úlohy pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět, které Standardy doplňují, zohledňují individuální schopnosti žáků a jsou zpracovány ve čtyřech úrovních: snížené, minimální, optimální a excelentní. Tyto úlohy jsou pouze ukázkou toho, jak lze se Standardy při výuce pracovat, možnosti začlenění Standardů do výuky jsou pochopitelně mnohem širší.
Autor Mgr. Simona Šedá

P-Scales CZ

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami za využití informačních technologií - aneb Jak na to?
Autor Danuše Netolická

Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Autor PaedDr. Olga Zelinková CSc.

Projekt: Vánoce v Evropě

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jednodenní celoškolní projekt je vytvořený pro žáky s lehkým mentálním postižením. Seznamuje je s vánočními tradicemi vybraných států Evropské unie.
Autor Ivana Spěváčková

Rozdílný význam pojmů integrace a inkluze

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Slova integrace a inkluze se v posledních letech objevují denně v tištěné i zvukové podobě ve všech dostupných médiích. Vymezení těchto pojmů se ale jeví jako poněkud vágní a bývá používáno v různých významech. Tato skutečnost mě vedla k rozhodnutí zpracovat stručný teoretický vhled do této problematiky a z odborné literatury získat informace o vztahu obou pojmů.
Autor Renata Votavová

Školní poradenství: Oblasti činností výchovného poradce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek nabízí inspiraci, jak může výchovný poradce zajišťovat na základní škole funkci kariérového poradce (včetně možnosti uspořádat veletrh středních škol). Také se dozvíte o úloze výchovného poradce jako metodika při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, s neprospěchem, žáky nadanými i s žáky s problémovým chováním.
Autor Dana Knotová a kol.

Specifika tvorby ŠVP ve škole pro tělesně postižené žáky

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek ukazuje vliv zdravotního stavu žáků na vzdělávací činnost školy, plánování vzdělávání i samotnou výuku. Rozdílné druhy a stupně zdravotního postižení či zdravotního znevýhodnění vyžadují nejen uplatňování speciálních pedagogických metod a přístupů vyučujících, ale v některých případech i přítomnost asistenta pedagoga či osobního asistenta, např. u autistů. Příspěvek vychází z koncepce a uspořádání školy a soustřeďuje se na učební obory zahradník a zahradnické práce, pro které jsou zpracovány školní vzdělávací programy. Uvádí příklady výukové strategie a pomůcek používaných v uvedených oborech
Autor Ing. Hana Koudelová
Celkem: 16