Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Úskalí vzdělávání žáků-cizinců
| Konstatování, že v posledních letech dochází v důsledku zvyšování počtu cizinců dlouhodobě žijících na území České republiky k nárůstu počtu dětí cizinců na českých základních i středních školách a že k jejich začleňování do českého vzdělávacího systému se váže řada problémů, je evergreenem každé diskuze o vzdělávání cizinců. Nicméně je to konstatování (stále ještě) pravdivé, stejně jako fakt, že pedagogičtí pracovníci jsou v této souvislosti nuceni řešit situace, na které nebyli v rámci svého studia systematicky připravováni.  | Zuzana Vodňanská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
14. 05. 2010 |
11696 |
Rozdílný význam pojmů integrace a inkluze
| Slova integrace a inkluze se v posledních letech objevují denně v tištěné i zvukové podobě ve všech dostupných médiích. Vymezení těchto pojmů se ale jeví jako poněkud vágní a bývá používáno v různých významech. Tato skutečnost mě vedla k rozhodnutí zpracovat stručný teoretický vhled do této problematiky a z odborné literatury získat informace o vztahu obou pojmů.  | Renata Votavová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
20. 02. 2013 |
41635 |
Inkluzivní vzdělávání a výuka osob se speciálními vzdělávacími potřebami
| Příklady inkluze v některých zemích EU.  | VÚP Praha |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 02. 2006 |
10073 |
Zůstat v kontaktu - zvýšení kvality vzdělávání dlouhodobě nemocných dětí
| Informace o projektu zaměřeném na zvyšování kvality vzdělávání dětí v pěti pražských speciálních základních školách při nemocnicích.  | Lenka Schimmerová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 09. 2006 |
3957 |
Budeme dobře učit všechny žáky?
| Mnozí učitelé nemají rádi taková slova, jako je individualizace, integrace nebo dokonce inkluze. Přesto je povinností naší profese se těmito otázkami vážně zabývat. Proč?
 | Jana Hrubá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 06. 2010 |
9063 |
Využití KamiNetu ve třídách s integrovanými žáky s poruchami učení na příkladu výuky skladby
| Příspěvek seznamuje s možností využití webových stránek KamiNet a s jejich přizpůsobením žákům se specifickými poruchami učení. Na příkladu skladby popisuje využití ve výuce běžné třídy, ve které je integrován žák se specifickou poruchou učení. Rozebírá rozdíly ve výuce podle jednotlivých poruch. V závěru pak pro ilustraci uvádí návštěvnost těchto stránek.  | Kamila Balharová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 11. 2011 |
14418 |
Využití ICT u dětí se speciálními potřebami: Software pro podporu edukace žáků se specifickými poruchami učení
| Publikace je teoreticky zaměřena na oblast využití informačních a komunikačních technologií při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jejím cílem je poskytnout zájemcům přehled o současném stavu a potenciálu, který ICT u těchto žáků mají. Na začátku publikace jsou uvedeny výsledky některých výzkumů zaměřených na využití informačních a komunikačních technologií ve školách, následuje text popisující možnosti využití ICT u různých skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následující kapitoly jsou zaměřeny na hardware a software, zejména pak na jednotlivé kategorie speciálního hardwaru pro žáky s různým zdravotním postižením. Poslední část knihy obsahuje příklady pro využití ICT v práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami (vytváření pracovních listů a prezentací pro výuku).  | Pavel Zikl |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
16. 11. 2012 |
9052 |
Školní poradenství: Oblasti činností výchovného poradce
| Článek nabízí inspiraci, jak může výchovný poradce zajišťovat na základní škole funkci kariérového poradce (včetně možnosti uspořádat veletrh středních škol). Také se dozvíte o úloze výchovného poradce jako metodika při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, s neprospěchem, žáky nadanými i s žáky s problémovým chováním.  | Dana Knotová a kol. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
20. 08. 2014 |
13715 |
Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR
| Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.  | PaedDr. Olga Zelinková CSc. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 09. 2014 |
12417 |
Ten dělá to a ten zas tohle
| Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga vzděláváni také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní.  | Mgr. Simona Šedá |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 01. 2015 |
10760 |