Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "španělština"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "španělština"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Svátek Všech svatých a Dušičky ve španělsky mluvících zemích

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Počátek listopadu je ve Španělsku, Mexiku a ostatních španělsky mluvících zemích, stejně jako u nás, zasvěcen památce Všech svatých a vzpomínce na zemřelé. Dodržované tradice a zažité zvyky se však různí kraj od kraje a zemi od země. Ve Španělsku se dušičkové oslavy příliš neliší od těch našich. V Mexiku se v oslavách mísí vliv křesťanské kultury se stále živými pohanskými prvky z doby předkolumbovské.
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Langevo: Budování slovní zásoby pomocí webové hry

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učení slovíček na webu zdarma dostupnou hrou, tak by se dal nazvat český projekt Langevo.com. V současné době nabízí rošíření slovní zásoby v osmi světových jazycích. Program mohou používat nejen Češi k učení cizích jazyků, ale také cizinci pro studium například českého jazyka. Ve hře je možné učit se již připravené sady slovíček nebo si přidávat vlastní slovní zásobu. Zkoušení probíhá formou několika druhů testů. Péčí o slovíčka hráč velebí svou farmu a za sklizenou úrodu kupuje nové balíčky slovíček. Systém hry uživatele motivuje k pravidelnému opakování učiva. Nejenže tedy slovní zásobu rozšiřuje, ale naučenou látku také upevňuje.
Autor Ladislav Sedlák

CLIL ve Španělsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.
Autor Kamila Sladkovská
Celkem: 3