Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Složky školní zralosti
| Článek nabízí přehled strukturálních prvků na téma faktorů školní zralosti. Pojmem školní zralost označujeme vnitřní vývojové předpoklady, které se vztahují k funkcím závislým na zrání centrální nervové soustavy. Pro diagnostiku školní zralosti jsou určující jednotlivé oblasti. Školní zralost zahrnuje fyzickou, psychickou, sociální a emocionální zralost.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
03. 10. 2019 |
1666 |
Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 3. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: rčení, shoda a odlišnost, materiály a morfologicko-syntaktické roviny: jednotné a množné číslo, malované čtení, gramaticky chybně utvořená věta.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
20. 06. 2018 |
3429 |
Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 4. díl
| Příspěvek nabízí poutavé aktivity, které rozvíjí předmatematické dovednosti předškoláků s využitím sněhových koulí či šišek, postav samotných dětí, přírodnin, geometrických tvarů i pěnových kostek.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
19. 06. 2018 |
3239 |
Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
1 komentář |
29. 05. 2018 |
3731 |
Školní zralost III
| Třetí díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména orientace v prostoru, sluchového vnímání a předmatematických představ. Představované aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
3 komentáře |
08. 11. 2016 |
12233 |
Školní zralost II
| Druhý díl seriálu představuje aktivity pro sledování školní zralosti – zejména oblasti grafomotoriky, zrakového vnímání a orientace v čase. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
01. 11. 2016 |
10969 |
Školní zralost I
| První díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména oblasti řeči a komunikace, jemné motoriky a laterality. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
19. 10. 2016 |
12285 |
Příprava dětí na vstup do ZŠ
| Problematika školní připravenosti dětí pomocí stimulačního programu, který vychází ze zkušeností s využíváním pomůcek a materiálů Montessori způsobu práce s dětmi do 6 let v posuzovaných oblastech školní připravenosti (matematické představy, zrakové vnímání a prostorová orientace, sluchové vnímání, paměť a řeč, grafomotorika). Využívá přítomnosti rodičů, kteří mají možnost pozorovat práci dětí a pracovat společně s dětmi.  | Jana Smolková |
|
|
| |
|
10. 08. 2015 |
16016 |
Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy II
| Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ, vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
08. 10. 2013 |
10484 |
Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy I
| Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ - vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod k použití doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
01. 10. 2013 |
22077 |