Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "školní vzdělávací program"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "školní vzdělávací program"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Moduly ve vzdělávacích programech škol

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání proběhla optimalizace školních vzdělávacích programů 25 škol zapojených do projektu. Školy si pod vedením odborníků analyzovaly své školní vzdělávací programy a zapracovaly si do nich inovativní prvky – zejména vzdělávací moduly. Celkově bylo tímto způsobem upraveno 71 školních vzdělávacích programů, které mohou sloužit jako inspirace dalším školám, které by si chtěly modernizovat školní kurikulum.
Autor Mgr. Aneta Vencovská

Tvorba ŠVP na škole při dětském diagnostickém ústavu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text článku popisuje zkušenosti jedné ze základních škol při dětském diagnostickém ústavu (DDÚ) s tvorbou školního vzdělávacího programu (ŠVP). Poskytuje konkrétní ukázky jednotlivých jeho částí a čtenáři tak popisuje proces vzdělávání na tomto typu školy.
Autor Mgr. Jana Lanková

CLIL a Rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje integraci jazyka a nejazykového předmětu. Stěžejní koncept CLILu 4C´s odpovídá hlavním principům, které právě RVP ZV podporuje. Kapitola odpovídá na základní otázky: co rozumíme pod pojmem integrace a co je předmětem integrované výuky formou CLILu. Přináší náměty na propojení vzdělávacích obsahů ve školních vzdělávacích programech a v obecné rovině se zamýšlí nad tím, jak CLIL výuka přispívá k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Tereza Šmídová

Standardy vzdělávacích oborů základního vzdělávání - veřejné připomínkové řízení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V současné době jsou připravovány Standardy pro základní vzdělávání všech vzdělávacích oborů, které budou od 1. 9. 2013 součástí upraveného RVP ZV. V období od 1. do 22. května jste mohli sdělit své připomínky k nastavení standardů (indikátory a ilustrativní úlohy) pomocí jednoduchého online dotazníku.
Autor Eva Zelendová, Dominik Dvořák

Úloha koordinátora ŠVP

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe popisuje na základě zkušenosti činnost koordinátora při tvorbě ŠVP a postup rozpracování RVP do ŠVP.
Autor Ing. Milena Škorpilová

Tvorba a kontrola ŠVP střední školy s různými obory vzdělání

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe Tvorba a kontrola ŠVP střední školy s více obory vzdělání (učebními i maturitními) nabízí model minimálního jednotného učebního schématu všeobecně vzdělávacích předmětů různých technických oborů s cílem umožnit spojení výuky těchto předmětů pro více oborů. Dále se tento příspěvek zabývá jednotlivými komponenty tvorby a realizace ŠVP s upozorněním na pozitiva tvorby ŠVP ale i na případné nedostatky. Autor externě spolupracuje s ČŠI na prvotním hodnocení ŠVP oborů s technickou profilací.
Autor Mgr. Pavel Kolár

Autoevaluace a proměna ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem článku je popsat důležité momenty a klíčové osoby v procesu vlastního hodnocení školy a nastínit místa, kde je ještě třeba podat školám pomocnou ruku.
Autor Barbora Glaserová

Co je dramatická výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek slouží jako stručné představení dramatické výchovy a zároveň slouží jako úvod pro zveřejněné přípravy lekcí tohoto předmětu vyučovaných na 1. i 2. stupni ZŠ.
Autor Mgr. Petra Kratinová

Finanční gramotnost - Analýza zapracování finanční gramotnosti do ŠVP středních odborných škol

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
NÚOV vydává publikaci s názvem Finanční gramotnost - Analýza zapracování finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů (ŠVP) středních odborných škol (SOŠ). Jedná se o publikaci, která je součástí realizace metodické podpory MŠMT v oblasti počátečního vzdělávání, která vychází z Národní strategie finančního vzdělávání. V publikaci je uvedena metodika analýzy úrovně finanční gramotnosti na SOŠ a SOU a její vyhodnocení v rámci odvětví oborů vzdělání. Součástí publikace je doporučení řešitelského týmu, jak zapracovat problematiku finanční gramotnosti do ŠVP škol.
Autor Ing. Eva Rathouská Grmelová

Jak zpracovat vzdělávací obsah ve školním vzdělávacím programu přípravného stupně základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál byl vytvořen v rámci metodické podpory nabízené školám v souvislosti se zaváděním školské reformy do každodenní praxe. Zabývá se vzděláváním dětí v přípravném stupni základní školy speciální, respektive tvorbou školního vzdělávacího programu, podle kterého má vzdělávání probíhat. Je určen pedagogům přípravného stupně. Měl by jim napomoci vytvořit kvalitní školní vzdělávací program, na jehož základě budou moci připravit děti se středně těžkým, těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a autismem na vstup do základní školy speciální podle jejich možností a schopností.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Celkem: 61