Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Umím říci NE!
| Aktivita prostřednictvím hry posílí schopnost žáků bránit se šikaně na internetu a v mobilních sítích. Podporuje asertivní obranu žáka a seznamuje ho s různými možnostmi, jak se zachovat v obtížných situacích. V hlavní části aktivity skupiny žáků procházejí trasu se stanovišti a na každém rozhodují, jaké jednání by v situaci popsané na stanovišti bylo nejsprávnější. Učitel žáky v aktivitě doprovází, hlídá dodržování pravidel a poté vede závěrečnou reflexi a vyhodnocení.  | InGeneration |
|
|
| |
|
25. 06. 2014 |
4679 |
Centra aktivit: Den proti šikaně
| Celodenní projekt s názvem DEN PROTI ŠIKANĚ.
Děti se seznamují s pojmem šikana, s možným nebezpečím jejího výskytu a návrhem různých a výběrem nejvhodnějších řešení krizových situací.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
|
|
| |
|
15. 04. 2014 |
5182 |
Efekt přihlížejícího
| Představte si následující situaci: Jdete odpoledne přes náměstí, které se hemží lidmi. Všimnete si nedaleko stojícího páru. Mladý muž se snaží ženě vytrhnout z ruky kabelku. Vzápětí ji uhodí.
Co uděláte? Vložíte se do konfliktu? Přivoláte někoho na pomoc? Zavoláte policii? Počkáte, až zasáhne někdo jiný? Nebo jen projdete kolem?  | Šárka Kadlecová |
|
|
| |
|
12. 11. 2013 |
10170 |
Kdo jsou agresoři a oběti v rámci šikany. Typologie agresorů a obětí.
| Příspěvek se bude zabývat typologií agresorů a obětí v rámci šikanujícího chování.
Velice často se mě lidé na kurzech ptají, jak je možné, že někdo si „libuje“ v ubližování
jinému a naopak, jak je možné, že někdo si nechá ubližovat a nedokáže se bránit.  | PaedDr. Zdeněk Martínek |
|
|
| |
|
16. 10. 2013 |
16440 |
Kyberšikana
| Publikace Problémy se třídou? je určena především pro třídní učitele, kteří se mohou blíže seznámit s tématy kyberšikany, netholismu, nespecifiské prevence v rámci volného času žáků a diagnostikou školní třídy.
Kapitola o kyberšikaně pojednává o prudce vzrůstajícím fenoménu na poli nežádoucích projevů chování. Věnuje se dopadu kyberšikany zejména na školní mládež, jejím formám a typům a také prevenci na půdě školy i rodiny. Text obsahuje i skutečné kazuistiky, které čtenáři tuto problematiku ještě více přibližují.  | Mgr. Eva Vaňkátová |
|
|
| |
1 komentář |
12. 02. 2013 |
21235 |
Šikana v mateřské škole: diferenciální diagnostika – jak rozlišit šikanování od škádlení?
| Školní šikanování představuje velmi starý fenomén, jistě starý jako škola sama. V současnosti víme, že výskyt šikany na českých školách má epidemický rozměr. Nejlépe je situace zmapována na základních školách. Jak ale vypadá situace v našich mateřských školách? Existuje šikana i mezi tak malými dětmi?
Michal Kolář (1951) je etoped a psychoterapeut. Vytvořil původní teorii, diagnostiku a léčbu školního šikanování. Je autorem knih Skrytý svět šikanování ve školách a Bolest šikanování. Vede kurzy prevence šikanování, poskytuje konzultace a supervizi.  | PhDr. Michal Kolář |
|
|
| |
|
28. 03. 2011 |
13996 |
Kampaň proti šikaně v Dánsku uspěla
| Dánská národní kampaň proti šikaně dostala téma šikany mezi dětmi ve školách do centra pozornosti. Ke kampani se totiž připojilo 85 procent dánských škol.  | Julie Ravingerová |
|
|
| |
1 komentář |
08. 10. 2009 |
7343 |
Koláž: Problém nekázně se netýká jen školství
| Výtah z monitorovaných textů týkajících se problematiky nekázně ve školství.  | Jana Hrubá |
|
|
| |
|
14. 12. 2008 |
11789 |
Jen zakážeme mobily?
| Zamyšlení nad zneužíváním mobilních telefonů na školách ze strany žáků a nad hledáním viníka.  | Jana Hrubá |
|
|
| |
|
07. 09. 2008 |
6492 |
Itálie zakázala mobilní telefony ve školních třídách
| Zpráva o opatření italské vlády ohledně využití mobilů ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jindřich Kasálek |
|
|
| |
|
29. 03. 2007 |
1718 |