Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ŠVP"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ŠVP"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Jitka Tůmová

Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru Mechanik elektrotechnik

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obor: de
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Marcela Žáková

Podpora výuky odborného cizího jazyka II.

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Jitka Tůmová

CLIL a Rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje integraci jazyka a nejazykového předmětu. Stěžejní koncept CLILu 4C´s odpovídá hlavním principům, které právě RVP ZV podporuje. Kapitola odpovídá na základní otázky: co rozumíme pod pojmem integrace a co je předmětem integrované výuky formou CLILu. Přináší náměty na propojení vzdělávacích obsahů ve školních vzdělávacích programech a v obecné rovině se zamýšlí nad tím, jak CLIL výuka přispívá k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Tereza Šmídová

Školní vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola jednoletá

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pedagogové Základní školy, Mateřské školy speciální a Praktické školy v Jesenici nám představují ukázky svého školního vzdělávacího programu pro obor vzdělání praktická škola jednoletá. Nabízejí k nahlédnutí části materiálu, které jsou svým obsahem odlišné od školních vzdělávacích programů základních škol, ačkoli svým způsobem zpracování a strukturou se s nimi shodují. Nejpozději od 1. září 2012 bude zahájena výuka podle nových ŠVP na všech praktických školách.
Autor Olga Hanauerová

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice ŠVP a TVP PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice RVP PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Komunitní škola v perspektivě českého vzdělávacího systému

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek mapuje vývoj konceptu komunitní školy a problematiku komunitních škol v ČR z hlediska interpretace tohoto pojmu a jeho aplikace do činnosti a vzdělávacích programů základních a středních škol.
Autor Marek Lauermann

Tvorba a kontrola ŠVP střední školy s různými obory vzdělání

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe Tvorba a kontrola ŠVP střední školy s více obory vzdělání (učebními i maturitními) nabízí model minimálního jednotného učebního schématu všeobecně vzdělávacích předmětů různých technických oborů s cílem umožnit spojení výuky těchto předmětů pro více oborů. Dále se tento příspěvek zabývá jednotlivými komponenty tvorby a realizace ŠVP s upozorněním na pozitiva tvorby ŠVP ale i na případné nedostatky. Autor externě spolupracuje s ČŠI na prvotním hodnocení ŠVP oborů s technickou profilací.
Autor Mgr. Pavel Kolár

Závěrečné práce ve Funkčním vzdělávání Klíčů pro život

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů a Jiný pohled na ŠVP, to jsou názvy dvou závěrečných prací vzniklých v rámci Funkčního studia národního projektu Klíče pro život.
Autor Klíče pro život, Svatava Šimková
Celkem: 132