Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Skupinové řešení problémů – metody vedoucí k rozhodnutí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto příspěvku jsou „Metody vedoucí k rozhodnutí“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – metody třídění a zužování nápadů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto dílu jsou „Metody třídění a zužování nápadů“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – metody sběru nápadů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto jsou „Metody sběru nápadů“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – systém řešitelských porad

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto je „Systém řešitelských porad“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – facilitace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem této části naší série je „Facilitace“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – řešitelské setkání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je úvodní částí sady textů, které si kladou za úkol podporu řídících pracovníků ve školství. Tento materiál je jedinečný v tom, že přináší pestrou škálu různých řešitelských metod a technik, které mohou využívat učitelé ve svých hodinách při práci s žáky.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je úvodní částí sady textů, které si kladou za úkol podporu řídících pracovníků ve školství. Tento materiál je jedinečný v tom, že přináší pestrou škálu různých řešitelských metod a technik, které mohou využívat učitelé ve svých hodinách při práci s žáky.
Autor Jaroslav Jindra

Gordický uzel a améba (aktivity zaměřené na kooperaci a kompetici)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hlavním cílem aktivit, zaměřených prioritně na kooperaci a kompetici, je rozvoj základních forem interaktivního chování a osobní zkušenost s výhodami a nevýhodami spolupráce a soutěžení.
Autor Simona Šedá

Řešení problémů – Paragraf 11/55

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V rámci projektu Paragraf 11/55 pro podporu zvyšování právního vědomí dětí a mládeže vznikl v občanském sdružení AISIS tento materiál věnující se problematice řešení problémů. Jeho součástí je popis individuálních stylů rozhodování a velké množství aktivit, které mají žákům a jejich učitelům pomoci při skupinovém řešení problémů. Mezi několika můžeme jmenovat Brainpool, aktivitu Kaga a Kawa, nebo také kreativní abecedu a aktivitu s názvem: „Ředitel cihelny“. Materiál se může stát inspirací všem učitelům a pedagogickým pracovníkům, ale primárně je určen učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.
Autor Aisis o.s.

Zmokne člověk více při běhu nebo při chůzi?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se často učitelů ptají na „otázky ze života“. Jednou takovou zajímavou otázkou je např., zda za deště zmokne člověk více při chůzi či za běhu. Otázka vedla ke vzniku problémové úlohy, na jejímž řešení se podílela celá třída. Příspěvek popisuje řešení tohoto problému.
Autor Vlastimil Havránek
Celkem: 31