Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití právních opatření při řešení problémového chování žáků na školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při řešení problémů spojených s rizikovým chováním žáků se školy musí pohybovat v právním rámci týkajícím se této problematiky. Materiál shrnuje právní opatření z této oblasti do přehledu, který by měl pomoci školám a měl by ukázat, jakým způsobem by mohly právních opatření využívat při řešení rizikového chování žáků na školách.
Autor MŠMT

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Škola kreativních technik II – Banka kreativních technik

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na článek „Škola kreativních technik I – Průvodce”. Obsahuje velké množství konkrétních popisů tvořivých technik využitelných ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Mohou nás počítačové hry učit?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad tím, jak to dobré vzdělávací počítačové hry dělají, dokáží-li přispět ke zdokonalování schopností hráčů řešit problémy a, na rozdíl od tradiční výuky, hned tak neomrzí.
Autor Petr Brand

Co by měli učitelé vědět o attachmentu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalita vztahů v rodině, ale také vztahy s učiteli, vrstevníky, ovlivňují, jak se dítě projevuje ve školním prostředí. Z hlediska problematiky citové vazby (attachmentu) je třeba vyšší senzitivnost ve školním prostředí a včasnost řešení objevujících se rizik, které mohou být jen přechodové, ale také mohou být kumulované, odkládané, podceňované i přeceňované.
Autor PhDr. Pavla Doležalová

Scénář interaktivního divadla ÁJA

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládáme scénář interaktivního divadla, jehož hlavní hrdinka Ája chce řešit nahromaděné problémy sebevraždou. Právě v tu chvíli vstupuje do příběhu facilitátor, který nabízí Áje pomoc, když mu dá čas na řešení jejích problémů. Toto představení bylo 10x realizováno. Protože se jedná v současné době o tematiku aktuální, doporučujeme divadlo využít ne pouze ke korekci, ale jako prevenci při řešení problémů.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Divadlo fórum

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládáme scénář, který byl realizován. Protože se jedná o tematiku velmi aktuální v době lyžařských školních výcvikových kurzů, nabízeli jsme toto DF jako preventivní program.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Metodická doporučení k rozvoji matematické gramotnosti v základním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodická doporučení k rozvoji matematické gramotnosti v základním vzdělávání navazují na aktivity Národního ústavu pro vzdělávání směřující k podpoře rozvoje matematické gramotností ve školách. Předložený soubor metodických doporučení je pouze malou ukázkou toho, jak lze ve výuce cíleně rozvíjet matematickou gramotnost a kde lze nalézt zajímavé postupy a metody k rozvíjení jednotlivých složek matematické gramotnosti.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Lokální problémy pohledem komiksu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací aktivita Lokální problémy pohledem komiksu představuje komplexně zaměřenou tvůrčí žákovskou činnost. Propojuje společenskovědní tematiku lokálních problémů (vyhledání, popis, analýza, návrh řešení) a využívání digitálních technologií k tvůrčí práci. Komiks, populární literární žánr, je atraktivní a motivační forma žákovského zapojení do společenského dění kolem sebe. Komiks zároveň svou vizualizací dodává vybraným problémům „tvář“, čímž mimo jiné i cílí na emoce žáků a ztotožnění se s příběhem. Činnost podporuje rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti, učí žáky spolupráci v rámci skupiny a plánování vlastní práce a dílčích kroků zadaného úkolu.
Autor Vanda Vaníčková

Předškolák s problémovým chováním: Prevence agresivity v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší ukázku z velice čtivé knihy určené nejen pro předškolní pedagogy „Předškolák s problémovým chováním“ autorky Zdeňky Michalové. Teoretické poznatky jsou v knize doplněny řadou kazuistik a případů z praxe. V knize naleznete možné příčiny poruch chování, seznámíte se s možnostmi jejich prevence a také s řadou námětů, které Vám pomohou ovlivnit projevy problémového chování. Ukázka z knihy předkládá kapitolu Prevence agresivity v mateřské škole.
Autor Zdeňka Michalová
Celkem: 31