Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Skupinové řešení problémů – metody třídění a zužování nápadů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto dílu jsou „Metody třídění a zužování nápadů“.
Autor Jaroslav Jindra

Řešení problémů – Paragraf 11/55

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V rámci projektu Paragraf 11/55 pro podporu zvyšování právního vědomí dětí a mládeže vznikl v občanském sdružení AISIS tento materiál věnující se problematice řešení problémů. Jeho součástí je popis individuálních stylů rozhodování a velké množství aktivit, které mají žákům a jejich učitelům pomoci při skupinovém řešení problémů. Mezi několika můžeme jmenovat Brainpool, aktivitu Kaga a Kawa, nebo také kreativní abecedu a aktivitu s názvem: „Ředitel cihelny“. Materiál se může stát inspirací všem učitelům a pedagogickým pracovníkům, ale primárně je určen učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.
Autor Aisis o.s.

Divadlo fórum

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládáme scénář, který byl realizován. Protože se jedná o tematiku velmi aktuální v době lyžařských školních výcvikových kurzů, nabízeli jsme toto DF jako preventivní program.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

PISA 2018 a globální kompetence

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat.
Autor Bořivoj Brdička

Skupinové řešení problémů – facilitace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem této části naší série je „Facilitace“.
Autor Jaroslav Jindra

Dilema u vlaštovčího hnízda

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nový školský zákon i doporučení EU podporují začlenění aktivit a programů zaměřených na rozvoj klíčových kompetencí a podporu kritického myšlení, schopnosti samostatně uvažovat a rozhodovat. Nápad pokusit se aplikovat tyto pokusy do výzkumného pole environmentální výchovy.
Autor Kateřina Jančaříková

Skupinové řešení problémů – metody vedoucí k rozhodnutí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto příspěvku jsou „Metody vedoucí k rozhodnutí“.
Autor Jaroslav Jindra

Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Skupinové řešení problémů – komplexní metody

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Posledním z řady textů jsou „komplexní metody“. V této části uvedeme několik úspěšných příkladů z řešitelských porad a komunitního plánování, které byly sestaveny kombinací použití různých druhů již popsaných metod. Uvedené příklady jsou vybrány ze školského prostředí.
Autor Jaroslav Jindra
Celkem: 31