Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "řešení problému"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení dětí, na kooperaci, komunikativní dovednosti, řešení problémů, tvořivosti a kompetencí k autoregulaci učení předškolního věku. Příspěvek stručně popisuje průběh aktivity, názornou ukázkou je přiložený metodický list.
Autor Zdeňka Valentová

Řešení problémů – Paragraf 11/55

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V rámci projektu Paragraf 11/55 pro podporu zvyšování právního vědomí dětí a mládeže vznikl v občanském sdružení AISIS tento materiál věnující se problematice řešení problémů. Jeho součástí je popis individuálních stylů rozhodování a velké množství aktivit, které mají žákům a jejich učitelům pomoci při skupinovém řešení problémů. Mezi několika můžeme jmenovat Brainpool, aktivitu Kaga a Kawa, nebo také kreativní abecedu a aktivitu s názvem: „Ředitel cihelny“. Materiál se může stát inspirací všem učitelům a pedagogickým pracovníkům, ale primárně je určen učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.
Autor Aisis o.s.

Skupinové řešení problémů – komplexní metody

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Posledním z řady textů jsou „komplexní metody“. V této části uvedeme několik úspěšných příkladů z řešitelských porad a komunitního plánování, které byly sestaveny kombinací použití různých druhů již popsaných metod. Uvedené příklady jsou vybrány ze školského prostředí.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – metody vedoucí k rozhodnutí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto příspěvku jsou „Metody vedoucí k rozhodnutí“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – metody třídění a zužování nápadů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto dílu jsou „Metody třídění a zužování nápadů“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – metody sběru nápadů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto jsou „Metody sběru nápadů“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – systém řešitelských porad

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem tohoto je „Systém řešitelských porad“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – facilitace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám další z řady textů zabývajících se skupinovým řešením problémů. Tématem této části naší série je „Facilitace“.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů – řešitelské setkání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je úvodní částí sady textů, které si kladou za úkol podporu řídících pracovníků ve školství. Tento materiál je jedinečný v tom, že přináší pestrou škálu různých řešitelských metod a technik, které mohou využívat učitelé ve svých hodinách při práci s žáky.
Autor Jaroslav Jindra

Skupinové řešení problémů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je úvodní částí sady textů, které si kladou za úkol podporu řídících pracovníků ve školství. Tento materiál je jedinečný v tom, že přináší pestrou škálu různých řešitelských metod a technik, které mohou využívat učitelé ve svých hodinách při práci s žáky.
Autor Jaroslav Jindra
Celkem: 31